Leczenie 4 sposoby na lepsze odżywianie się przyczyny. Co znaczy i wie jak trudno żyć na samych.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

4 sposoby na lepsze odżywianie się

Definicja z ang. 4 ways to better nutrition, z niem. 4 Möglichkeiten, um eine bessere Ernährung.

Co to znaczy: Niezdrowe rzeczy słyną z tego, iż są dobre. Każdy aczkolwiek raz był na diecie i wie jak trudno żyć na samych marchewkach. W czasie gdy coraz częściej się zapominamy, a nasze jedzenie jest coraz bardziej niezdrowe i kaloryczne. Nie grozi to jedynie nadmiernymi kilogramami, lecz wręcz utratą zdrowia. Co gorsza obżeranie się, a potem przechodzenie na wykańczającą "dietę cud" także nie jest dobrym rozwiązaniem. Skutkuje to gdyż sukces jo-jo i sprawia, iż nasza waga bardzo się waha. W czasie gdy w ogóle nie jest tak trudno zachować odpowiednią wagę, odżywiając się zdrowo i smacznie. Niemożliwe? Ależ, oczywiście, iż możliwe! Wystarczy zastosować kilka odpowiednich, mniej kalorycznych substytutów niezdrowego, lecz pysznego jedzenia!
krok 1
ŚMIETANA
Śmietana jest dość tłustym dodatkiem. W mniejszych ilościach nie powinna szkodzić, lecz wszyscy smakosze wiedzą, iż do wielu potraw jest konieczna. W czasie gdy zamiast niej spokojnie możemy stosować jogurt naturalny. w ogóle nie jest on gorszy w smaku, a ma wiele więcej substancji odżywczych.
Niewiele kto lubi jogurt naturalny sam w sobie. W czasie gdy nie tylko jest on mniej kaloryczny, lecz także zawiera pożyteczne kultury bakterii zapewniające nam odporność przed chorobami, wspomagającymi nasz układ pokarmowy, i przeciwdziałającymi grzybicy.
Stąd stosuj go zamiast śmietany! Dodawaj go do szpinaku, sałatek, a nawet tarty! Rób z niego sosy do potraw.
krok 2
MAKARON
Makaron sam w sobie może nie jest bardzo kaloryczny, lecz w połączeniu z sosami mięsnymi już owszem. Zawiera on gdyż czyste węglowodany, których nie powinno się regularnie łączyć z białkiem z mięsa. Stąd zamiast spożywać go w dużych ilościach, zamień wybrane dania z nim na kaszę i ryż (najlepiej brązowy). Zawierają one błonnik, który wspomaga trawienie.
krok 3
SŁODYCZE
To, iż od słodyczy się tyje nie jest żadną tajemnicą. Cukier, mimo że posiada konieczną do życia glukozę, ma sporo pustych kalorii. Jego nadmierne ilości powodują także nadmierną liczba węglowodanów w naszym organizmie, od czego zaczynamy tyć. Dodatkowo cukier psuje zęby.
Stąd lepiej zamienić cukrową glukozę na fruktozę w owocach. To jest wiele zdrowszy rodzaj cukru. Owoce dodatkowo zawierają w sobie mnóstwo witamin, czym słodycze nie mogą się już poszczycić.
krok 4
FAST FOOD
To chyba najgorsze co wymyślili Amerykanie. Aktualnie to jest coraz bardziej popularne i w Polsce. Niskie ceny, szybkie sporządzenie jedzenia i wielka liczba sieciówek, sprzyjają naszym konsultacjom w fast foodach. W czasie gdy to jest powolna droga do niezdrowego wyglądu i samopoczucia. Jedzenie serwowane w tego typu restauracjach nie posiada jakichkolwiek substancji odżywczych. Sprawia jedynie, iż tyjemy, niszczy nam zdrowie i uzależnia. Jedzenie tam gdyż nie jest nawet smaczne.
Stąd najlepiej jeść w domu. Jeśli lubimy jedzenie typu fastfood, możemy zrobić jego odpowiednik (tylko bardziej smaczny i bogatszy w substancje odżywcze) w naszej kuchni. Hamburgery, panierowane kurczaki, czy nawet kebab nie jest niczym trudnym. Przepisy można spokojnie znaleźć na Internecie.
Jeśli już musimy zjeść na mieście, wybierzmy restaurację typu slow food.
Jeśli chcemy tak aby było tanio, już najlepiej udajmy się do tak zwany Chińczyka.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.