Leczenie Jak uniknąć efektu jojo przyczyny. Co znaczy wagi. Nieraz zdarza się, iż na wiosnę widzimy.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak uniknąć efektu jojo?

Definicja z ang. How to avoid yo-yo effect, z niem. Wie Jo-Jo-Effekt zu vermeiden.

Co to znaczy: Istotne postacie z show-businessu, podobnie jak i my, podatne są na wahania wagi. Nieraz zdarza się, iż na wiosnę widzimy gwiazdę o nienagannej figurze, tymczasem już za kilka miesięcy później gazety rozpisują się o jej nadwadze i o tym, iż ukrywa brzuszek pod szerokimi bluzkami. To jest tzw. sukces jo-jo, którego każda z nas stara się uniknąć. Poniżej znajdziesz wskazówki jak uniknąć efektu jojo i zachować stałą wagę.
krok 1
Nigdy nie stosuj diety z kapusty. To jest jedna z najgorszych diet, sprawia, iż człowiek czuje się ospały i znudzony. Zupa z kapusty jest, kluczowym daniem menu. Dieta ta jest bardzo niezrównoważona i jeżeli tylko odstawisz zupę z kapusty, zbędne kilogramy powrócą.
krok 2
Dieta oparta na produktach mączystych także jest nieskuteczna. Powinieneś mieć mieszankę wszystkich składników w pożywieniu, w szczególności odpowiednie białka. Zwolennicy tej diety obiecują szybkie efekty działania. Jednak po jej zakończeniu Twój organizm będzie wymagał uzupełnienia witamin, minerałów, a również białek i na nowo rozpocznie się walka o utrzymanie wagi. To tylko sprawa czasu.
krok 3
jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów bez efektu jo-jo musisz trzymać się twardo swoich postanowień. Musisz najpierw zatrzymać mechanizm przybierania na wadze, a następnie dążyć do jej spadku.
krok 4
Spróbuj zastosować kilka trików:
Znajdź dietę, której przestrzeganie będzie Cię cieszyć. Może brzmi to niemożliwie, lecz możesz tego dokonać.
Poszukaj czegoś, co jest niedrogie i łatwo dostępne. Stanowi to podstawę każdej diety.
Bądź świadomy pomyłek, które robisz i zrób coś z nimi zanim będzie za późno. W przeciwnym razie szybko powrócisz do poprzednich nawyków żywieniowych i kilogramy, które utraciłaś, powrócą.
Upewnij się, iż będziesz przestrzegać zdrowych nawyków żywieniowych tak samo na weekendzie, jak i w dni powszednie.
Kontroluj często własną wagę.
Nigdy nie zapominaj o śniadaniu.
Zacznij się ruszać, aktywność fizyczna jest bardzo istotna.
Jedz potrawy niewiele kaloryczne o niskiej zawartości tłuszczu.




Wskazówki i ostrzeżenia
By uniknąć efektu jojo należy zmienić kompletnie sposób żywienia. Po każdej krótkotrwałej diecie cud wystąpi sukces jojo. Znajdź dietę, która będzie dostarczała ci wszystkich witamin i minerałów i się jej trzymaj.Zmień nawyki. Jedz regularnie lecz mniejsze posiłki. Ostatni posiłek jedz o 18.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.