Leczenie Jak leczyć rwę kulszową przyczyny. Co znaczy lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak leczyć rwę kulszową?

Definicja z ang. How to treat sciatica, z niem. Wie zur Behandlung von Ischias.

Co to znaczy: Rwa kulszowa to niezwykle mocny ból nerwu kulszowego, zaczynający się w rejonie lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud albo łydek. Powodem bólu może być uciskanie nerwu kulszowego poprzez sąsiadujące z nim mięśnie, najczęściej w efekcie stanu zapalnego albo innych chorób. tak aby nieco złagodzić ból, można wykonać szereg zabiegów. Poniżej przedstawionych jest kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w zaciszu własnego domu.
krok 1
Leczenie punktów spustowych.
Leczenie punktów spustowych polega na naciskaniu pewnych wrażliwych punktów twojego działa. Działa uśmierzająco i rozluźniająco na mięśnie uciskające nerw kulszowy. tak aby skorzystać z tej terapii, będziesz potrzebować piłeczki tenisowej i ściany. Umieść piłeczkę pomiędzy punktami spustowymi, a ścianą i delikatnie przesuwaj się z lewej na prawą i z góry na dół, masując w ten sposób obolały odcinek ciała. Umiejscowienie punktów spustowych jest różne dla różnych osób. Główne jest jednak znalezienie punktu w najwyższym stopniu bolesnego i ustalenie, czy znajduje się on bliżej bioder, czy kości ogonowej. tak aby zwiększyć nacisk piłeczki, pochyl się w jej stronę, tak aby go zmniejszyć – odsuń się nieco od ściany.
krok 2


pozycja dziecka

Korzystne działanie ćwiczeń rozciągających i jogi.
Rozciąganie mięśni pośladków pomaga rozluźnić mięśnie otaczające nerw kulszowy. Nawet jeżeli rwa kulszowa pojawiła się w efekcie problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twoje krzyże i biodra. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa idealnie rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka (opis w kroku 3.). Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest rekomendowane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje.
krok 3


pies z głową w dół

Regularne uprawianie jogi.
jeżeli chcesz poczuć ulgę, często wykonuj następujące ćwiczenia. Pamiętaj, tak aby w czasie każdego z nich oddychać równomiernie i głęboko.
Pies z głową w dół: Połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj po bokach, blisko linii dolnych żeber. Palce stóp oprzyj na podłodze. Weź wdech. Wydychając powietrze podnieś tułów do góry, opierając się na dłoniach i kolanach. Pośladki unieś do góry, oderwij kolana od podłogi, podpierając się na palcach stóp. Pochyl głowę w dół, schowaj ją pomiędzy rękami i utwórz coś na kształt odwróconej litery „V”.
Pozycja dziecka: Powoli opuszczaj biodra z pozycji psa z głową w dół, najpierw oprzyj kolana na podłoże, a następnie usiądź na nogach płasko spoczywających na ziemi, żeby pośladki dotykały twoich pięt. Teraz pochyl się ku przodowi, w stronę kolan. Ramiona rozluźnij i ułóż wzdłuż ciała.
krok 4
Ciepło i lód.
Gorące i zimne okłady pomogą zmniejszyć napięcie mięśni. Ludzie różnie reagują na temperaturę okładów. U jednych okład zbyt gorący może zaostrzyć stan zapalny, u innych okład zimny spowoduje dodatkowe skurcze mięśni. Jakkolwiek aby na to nie spojrzeć, w większości przypadków okłady przyniosą ci chwilową ulgę, zmniejszą ból i rozluźnią mięśnie.
krok 5
Przeciwbólowe maści i żele.
Żele i maści o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym rozluźnią mięśnie i zmniejszą stan zapalny. Przyniosą także chwilową ulgę. Wypróbuj również rozgrzewające plastry przeciwbólowe.
krok 6
Zmiana stylu życia.
Dowiedz się, co wywołuje rwę kulszową i podejmij działania zmierzające do zmian w twoim stylu życia. Wybrane nienaturalne pozycje mogą wywołać nawrót choroby. Na rwę kulszową niekorzystnie wpływa zbyt długie siedzenie, dlatego co każde pół godziny wstań i przejdź się po pokoju. Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach rozciągających i unikaniu noszenia ciężarów.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.