Leczenie Jak łagodzić bóle kręgosłupa przyczyny. Co znaczy nieprawidłowej pozycji, nieodpowiednie.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak łagodzić bóle kręgosłupa?

Definicja z ang. How alleviate back pain, z niem. Wie Rückenschmerzen zu lindern.

Co to znaczy: Powodów bólu kręgosłupa może być bardzo sporo – godziny spędzone przy biurku w nieprawidłowej pozycji, nieodpowiednie łóżko i materac, czy zbyt długie pochylanie się. Niepoprawna postawa może doprowadzić do poważnych deformacji kręgosłupa i przeciążenia mięśni. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak efektywnie walczyć z bólem kręgosłupa.
Poduszka ortopedycznaTwardy i sprężysty materacOlejek lawendowyOlejek cedrowyŻel przeciwbólowyMaść przeciwzapalna albo rozgrzewającaMaść końska
krok 1
Śpij na boku z ugiętymi nogami. Kup specjalnie wyprofilowaną poduszkę ortopedyczną i spij na niej każdego dnia. Dopasowuje się on a kształtem do szyi i podtrzymuje kręgosłup w prawidłowej pozycji. Jej odpowiedni kształt zapobiega sztywnieniu karku i eliminuje napięcie mięśni. Materac powinien być twardy i sprężysty, który ugniata się pod ciężarem ciała nie więcej niż 3 cm.
krok 2
Ból szyi i karku możesz złagodzić przez wmasowanie w bolący odcinek kręgosłupa olejku lawendowego. Rozluźni on napięte mięśnie i przyniesie oczekiwaną ulgę. Pomocny będzie również ciepły okład na kark.
krok 3
Dolegliwości odczuwane w odcinku piersiowym kręgosłupa złagodzi ciepły prysznic. Strumień wody rozmasuje napięte mięśnie, a ciepło pomoże Ci się rozluźnić i złagodzi ból. Doskonałym metodą radzenia sobie z bólem jest również przygotowanie ciepłej kąpieli z dodatkiem kilku kropli olejku cedrowego. Poleż w wannie 15 – 20 min., a na pewno poczujesz efekty.
krok 4
Bóle odczuwalne w krzyżowej części kręgosłupa złagodzi odpowiedni masaż. Użyj do tego celu żelu przeciwbólowego albo maści przeciwzapalnej czy tez rozgrzewającej. Masaż powinien trwać, przynajmniej 10 min., a kręgi i mięśnie należy mocno uciskać.
krok 5


ćwiczenia

Pamiętaj o codziennych ćwiczeniach i ruchu na świeżym powietrzu. Wzmacniaj i rozciągaj własne mięśnie kręgosłupa, ćwicząc każdego dnia rano i wieczorem. Nie zapomnij o spacerach i pływaniu. Na basenie możesz także poćwiczyć – ciało w wodzie jest lżejsze i kręgosłup będzie mniej obciążony. Możesz skorzystać również z hydromasaży, które rozluźnią Twoje mięśnie i złagodzą ból.
krok 6
Jak najczęściej rozciągaj kręgosłup! Siedzenie przed komputerem, prowadzenie samochodu, chodzenie, bieganie - wszystko to ma wpływ na to, iż nasz kręgosłup jest stale obciążony. Stąd biorą się bóle i zwyrodnienia. Czy wiesz, iż żadna małpa nie ma problemów z kręgosłupem? Czy wiesz dlaczego? Gdyż lubią się zwieszać z gałęzi. Jeżeli chcesz by kręgosłup przestał cię nareszcie boleć weź z nich przykład. Jak tylko to możliwe zwieszaj się z drabinek na siłowni czy powiś sobie poprzez kilka min. na trzepaku. Możesz także kupić sobie szczególny drążek na drzwi do podciągania (twoim zadaniem jest zwisanie a nie podciąganie).
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.