Leczenie Jak przetrwać upał w mieście przyczyny. Co znaczy osłabienie a nawet udar słoneczny. Na.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak przetrwać upał w mieście?

Definicja z ang. How to survive the heat in, z niem. Wie die Hitze zu überleben in.

Co to znaczy: Niewątpliwie, upał szczególnie w większym mieście może wywołać złe samopoczucie, osłabienie a nawet udar słoneczny. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby, aby zminimalizować dokuczliwe działanie słońca. Poniżej przedstawiamy metody na przetrwanie upału w mieście.
krok 1
Na początku powinniśmy wiele pić, bardzo wiele!
W upalne dni należy wypijać ok. trzech litrów wody mineralnej, niegazowanej. Do swojego menu możemy dołożyć spożycie owoców, które zawierają sporą liczba wody (na przykład arbuzy, truskawki, brzoskwinie czy nektarynki). Możemy również pic herbatę z cytryną (minimalizuje marzenie) i miętą. Osoby, które pracują głównie fizycznie powinny przyjmować nawet osiem litrów płynów na dzień. Oprócz wody można pić lemoniadę albo soki wielowarzywne. Starajmy się ograniczyć spożycie kawy i napojów gazowanych, które tylko wzmacniają marzenie. Unikajmy również alkoholu.
krok 2
Jedz lekko.
Kolejną rzeczą, którą powinniśmy zrobić jest spożywanie lekkich posiłków, z niewielką ilością protein, gdyż w czasie trawienia ponoszą temperaturę naszego ciała. W codziennym menu powinno się znaleźć wiele warzyw i owoców. Najlepsze są zupy jarzynowe, chłodnik, różnorodne sałatki. Możemy przygotować sobie również mrożone owoce, przykładowo jagody, winogrona, truskawki. Pamiętajmy, ze latem w czasie wysokich temperatur jedzenie szybko się psuje, warto więc sprawdzać przed jedzeniem czy nie minęła data ważności i czy wytwór nadaje się do spożycia.
krok 3
Następną rzeczą jest ubiór.
w czasie upałów należy zakładać luźne, przewiewne i wykonane z naturalnych materiałów ubrania (najlepsze są wykonane z czystej bawełny, zleca się również płótna i lny). Dodatkowo ubrania powinny być w jasnych kolorach, które mniej pochłaniają promienie słoneczne (bardziej odbijają światło, co skutkuje, ze mniej się nagrzewają niż ubrania w ciemnych kolorach).
krok 4
Odpowiednia ochrona.
Starajmy się nie wychodzić zbytnio na słońce pomiędzy godziną 11. 00 a 15.00, gdyż wówczas jest największe słonce; możemy się łatwo poparzyć skórę a nawet dostać udaru. Jeżeli koniecznie musimy wyjść w południe, posmarujmy się wcześniej kremem z wysokim filtrem ochronnym (od 30 SPF). Na głowę załóżmy kapelusz, chustę albo czapkę. Weźmy z sobą butelkę z wodę mineralną i wodę w sprayu (tak zwany mgiełkę), możemy od czasu do czasu polewać się wodą (chłodzimy w ten sposób organizm).
krok 5
Przeciwdziałaj nagrzewaniu się pomieszczeń.
Przebywając w biurze bądź domu zasłaniajmy okna roletami czy żaluzjami – chroni to pokój przed nadmiernym nagrzaniem się (przed pójściem do pracy tez pozasłaniajmy okna). Na wieczór możemy przewietrzyć mieszkanie, kiedy powietrze jest chłodniejsze. Możemy zastosować nawilżacz powietrza albo powiesić zmoczone wcześniej w wodzie firanki.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.