Leczenie Jak leczyć depresję bez leków przyczyny. Co znaczy nią walczyć bez skutków ubocznych i.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak leczyć depresję bez leków?

Definicja z ang. How to treat depression without medication, z niem. Wie zu Depressionen ohne Medikamente behandeln.

Co to znaczy: Depresja to dość poważna, lecz na szczęście uleczalna choroba. Jeżeli chcesz z nią walczyć bez skutków ubocznych i drogich wizyt u psychiatry, przeczytaj poniższe wskazówki. Podpowiemy ci jak wyleczyć się z depresji bez stosowania leków na receptę.
krok 1
Sen i nastrój są ze sobą ściśle związane. Staraj się zawsze kłaść do łóżka o tej samej porze i zapewnij sobie odpowiednio długi sen, którego potrzebujesz do regeneracji organizmu. Zwykle organizm ludzki potrzebuje ok. 8 godz. nieprzerwanego snu w ciągu doby.
krok 2
Unikaj spożywania kofeiny i innych środków pobudzających. Początkowo dają one chwilowy zastrzyk energii. Jednak odległe konsekwencje ich spożycia są znacznie gorsze, znacznie obniżają one poziom ważnego neuroprzekaźnika - serotoniny w naszym organizmie.
krok 3
Jeżeli nie odżywiasz się zbyt dobrze, często przyjmuj witaminy. Niedobór niektórych witamin i minerałów może prowadzić do wystąpienia objawów depresji.
krok 4
Niektórzy twierdzą, że łagodną i umiarkowaną depresję można wyleczyć dzięki ziela dziurawca. Może okazać się ono bardzo przydatne i po jego wykorzystaniu nie wystąpią konsekwencje uboczne. Wybrane badania wykazują pozytywny wpływ dziurawca na osoby cierpiące na depresję. Zioła te kosztują znacznie mniej niż tradycyjne leki z na receptę, a oprócz tego sam będziesz mieć kontrolę nad swoim leczeniem.
krok 5
Przez modlitwę albo medytację skontaktuj się ze swoim duchowym przywódcą. Pamiętaj, duchowość to nie to samo co religijność. Możesz być osobą duchową nawet wtedy, gdy nigdy nie byłeś w kościele, synagodze czy meczecie.
krok 6
Zacznij ćwiczyć. Nie znaczy to, iż musisz zapisać się na codzienne forsujące ćwiczenia na siłowni. Wystarczy w swój dzienny plan wpleść trochę ruchu. Nawet spacer wokoło bloku może dodać ci nieco energii.
krok 7
Unikaj nadmiernego spożycia alkoholu. Alkohol może tylko nasilić twoją depresję, a dodatkowo jest on toksyczny dla naszego organizmu.
krok 8
Zmień własną codzienną dietę. Każdy twój posiłek powinien być dobrze zbilansowany. Jeżeli istnieje taka potrzeba, skorzystaj z pomocy dietetyka.
krok 9
Pamiętaj, iż twoje myśli mają bezpośredni wpływ na twoje samopoczucie. Porozmawiaj ze specjalistą albo sięgnij do odpowiedniej literatury, aby dowiedzieć się jak powstrzymać niekorzystne myśli.
krok 10
Stres i napięcie mogą wyczerpać cię fizycznie. Naucz się kontrolować swój poziom stresu. Odpowiednio zarządzaj swoim czasem, naucz się medytacji i rozmaitych technik relaksacyjnych.
krok 11
Zwalcz poczucie osamotnienia. Spójrz na ludzi wokół ciebie. Być może w pobliżu znajduje się ktoś w znacznie gorszej od ciebie sytuacji, zatroszcz się o niego.




Wskazówki i ostrzeżenia
Na wszelakie zmiany nastroju reaguj natychmiast. Bądź świadomy swojego nastroju i gdy tylko zauważysz, iż coś odbywa się nie tak, zacznij reagować. jeżeli domowe metody zawiodą, musisz sięgnąć po leki na receptę. Depresja to choroba jak cukrzyca i sporo innych. Nie zawsze możesz mieć nad nią kontrolę.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.