Leczenie Jak prawidłowo oddychać przyczyny. Co znaczy zdenerwowanie, zwalczyć stres i złagodzić.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak prawidłowo oddychać?

Definicja z ang. How to breathe correctly, z niem. Wie zu atmen richtig.

Co to znaczy: Sztuka prawidłowego oddychania pomoże nam w prosty sposób opanować zdenerwowanie, zwalczyć stres i złagodzić napięte rysy twarzy. Większość z nas zaledwie w jednej trzeciej wykorzystuje pojemność swoich płuc. Odbywa się tak gdyż do oddychania jako czynności zupełnie naturalnej nie przywiązujemy większej uwagi. Opanowanie sztuki pełnego, rytmicznego oddychania to jeden z sekretów ładnej cery, zgrabnej sylwetki i sprawności umysłowej, a również dobrej formy fizycznej.
krok 1
Plecy prosto!
Jeżeli chodzimy zgarbieni, klatka piersiowa nie rozszerza się swobodnie, a tym samym płuca nie wypełnią się do głębi.Pamiętajmy o prostych plecach zarówno chodząc jak i siedząc, ręce trzymajmy na kolanach, a stopy oparte płasko na podłożu. Ramiona odchylamy lekko do tyłu, a mięśnie brzucha i bioder powinny pozostawać w lekkim napięciu. Odpowiednia pozycja wzbudzi w nas potrzebę głębszego oddychania. Utrzymywanie odpowiedniej postawy powinno stać się nawykiem.
krok 2
Głęboki oddech jak łyk mocnej kawy
Gdy czujemy się zmęczeni, niedospani i bardzo trudno znaleźć nam myśli, stańmy przy szeroko otwartym oknie i poprzez 2 minuty oddychajmy głęboko pełną piersią. Wdech powinniśmy wykonywać powoli nosem, starając się jak w najwyższym stopniu rozciągnąć klatkę piersiową. Wydech także wykonujemy nie spiesząc się. Kilka takich głębokich oddechów szybko przywróci nam energię i chęć do życia.
krok 3
Stresy wydmuchuj wraz z powietrzem
Gdy potrzebujesz rozluźnienia, połóż się na wznak i nabierz powietrza zarówno do płuc jak i brzucha poprzez nos. Wstrzymaj na chwilę oddech i powoli poprzez usta wydmuchaj powietrze najpierw z brzucha potem z płuc. Dla wzmocnienia uspakajającego działania można położyć jedną dłoń na brzuchu, a drugą na piersi. Dzięki czemu będziemy czuć jak opadają i podnoszą się z każdym oddechem.
krok 4
Unikaj zbyt obcisłych ubrań, które mogą przeszkadzać w oddychaniu.
krok 5
Ćwiczenia zawsze wykonuj przed posiłkiem, a nigdy bezpośrednio po nim, gdyż wysiłek fizyczny może zakłócić czynności trawienne.
krok 6
Wdech wykonujemy nosem gdyż filtruje on wdychane powietrze z kurzu i ociepla je.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.