Leczenie Co jeść, żeby przytyć przyczyny. Co znaczy osób chce schudnąć. Sporo osób chciałoby mieć.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Co jeść, żeby przytyć?

Definicja z ang. What to eat to gain weight, z niem. Was zu essen, um Gewicht zu gewinnen.

Co to znaczy: Jak przytyć? W dzisiejszych czasach tendencja jest odwrotna, to oznacza więcej osób chce schudnąć. Sporo osób chciałoby mieć takie problemy. Dlaczego chcemy przytyć? Może być kilka powodów. Po pierwsze chcemy przybrać na masie, ponieważ ćwiczymy na siłowni i chcemy zwiększyć objętość naszych mięśni. Po drugie, zostaliśmy do tego zmuszeni po przebyciu ciężkiej choroby, poprzez którą znacznie straciliśmy na wadze. Następny z powodów... Może się nam wydawać, iż mając kilka kilo więcej będziemy wyglądać bardziej atrakcyjnie. Wszystkie te przyczyny są dobre, tak aby przytyć. Jak to zrobić? Oczywiście niezbędna jest zmiana diety, którą opiszemy w dalszej części artykułu.
krok 1
Gdy próbowaliśmy już przytyć, lecz z marnym skutkiem, musimy wykluczyć kilka scenariuszy. Raczej chodzi o pasożyty. Należy w takim wypadku iść do laboratorium analitycznego i zrobić test na pasożyty. W naszym organizmie może znajdować się glista albo tasiemiec. Możemy mieć także dość szybki metabolizm, który utrudnia nam przytycie, jednakże jest na to porada. Czytaj dalej.
krok 2
Przed przystąpieniem do odpowiedniej diety należy pozbyć się stereotypowego myślenia. Większość ludzi myśli, iż gdy będą jeść tak zwany fast-foody i ograniczą ruch, to przytyją. Poniekąd mają rację, jednakże odbije się to na ich zdrowiu. Może to doprowadzić do otyłości, miażdżycy, podwyższonego poziomu cholesterolu, chorób układu krążenia i tak dalej Grunt to zrównoważona dieta połączona z odpowiednią ilością ruchu.
krok 3
Istotną rzeczą jest również stopniowe zwiększanie dziennych kalorii. Codziennie zwiększaj kaloryczność posiłków. Skorzystaj z kalkulatorów, które obliczą twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Są one dostępnie za darmo w Internecie. Uwzględniają one płeć, wiek, przyrost, wagę i aktywność fizyczną. Zwiększ rezultat o około 500 kcal i stopniowo do niego dąż.
krok 4
Przejdźmy do rzeczy. Po pierwsze, jak pewnie się domyślasz, należy zwiększyć dzienne spożycie kalorii. W tym celu należy spożywać produkty wysokobiałkowe. To są pomiędzy innymi: pierś z kurczaka, filet z indyka, chude części wołowiny, wysokotłuszczowe produkty mleczne, takie jak mleko, śmietana, sery (szczególnie pleśniowe). Organizm idealnie przyswaja białka z ugotowanych jajek.
krok 5
Należy również zadbać o odpowiednią liczba węglowodanów. Jedz węglowodany złożone. Sprzyjają one przybieraniu na wadze. Znajdziesz je w produktach typu: ryż niełuskany, płatki owsiane, kartofle. Są one także w warzywach strączkowych, na przykład fasola, groch, soczewica, bób.
krok 6
Jak regularnie jeść posiłki? W zdrowej diecie liczba posiłków powinna wynosić pięć. Z kolei w diecie, dzięki której chcemy przytyć ta liczba powinna wzrosnąć do 6-7 posiłków na dzień (o mniej więcej tych samych porach). Nie zapomnij także o zróżnicowanych posiłkach.
krok 7
Co z wysiłkiem fizycznym? Oczywiście nie można o nim zapomnieć. Jeżeli zależy ci na przybraniu masy i powiększeniu mięśni, powinieneś zapisać się na siłownię. Porozmawiaj z trenerem, który ułoży odpowiedni dla ciebie program.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.