Leczenie Jak ograniczyć spożycie soli i cukru przyczyny. Co znaczy Oczywiście sól w niewielkich.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak ograniczyć spożycie soli i cukru?

Definicja z ang. How to reduce the intake of salt and sugar, z niem. Wie die Aufnahme von Salz und Zucker zu reduzieren.

Co to znaczy: Zapewne już idealnie wiesz jak niezdrowe jest spożycie nadmiaru soli i cukru. Oczywiście sól w niewielkich ilościach jest potrzebna naszemu organizmowi, by wyregulować gospodarkę wodną i utrzymać równowagę kwasowo-zasadową. Lecz ile tak naprawdę potrzebujemy soli na dzień? Otóż nie więcej niż jedną płaską łyżeczkę! Większa jej liczba jest szkodliwa. Pamiętaj, iż sól znajduje się niemal we wszystkich gotowych produktach spożywczych - w chlebie, wędlinach i tym podobne A co jeżeli chodzi o cukier? Tego chyba nie trzeba wyjaśniać! Poniżej znajdziesz 5 prostych sposobów na ograniczenie spożycia soli i cukru.
krok 1
Uświadom sobie zawartość cukru w produktach
Producenci dodają cukier niemal do wszystkiego - do gum do żucia, syropów na kaszel, sosów pomidorowych, fasoli z puszki czy konserw mięsnych. Cukier znajduje się również w lekarstwach sprzedawanych na receptę. Regularnie wiadomość o zawartości cukru jest ukryta pod nazwą zastępczą jak na przykład syrop kukurydziany, fruktoza, dekstryna, dekstroza, koncentrat soku owocowego, glukoza, miód, HFCS, galaktoza, maltoza, laktoza, skrobia uwodorniona, mannitol, syrop klonowy, poliol, cukier nierafinowany, ksylitol, sorbitol, sorgo, cukroza, cukier turbinado, demerara.
krok 2
Wybieraj źródła sodu inne niż sól
Sód możesz znaleźć również w innych produktach. Źródłami sodu są również: sodium, Na, cytrynian sodu, glutaminian sodu, dwutlenek sodu, soda oczyszczona.
krok 3
Stopniowo odstawiaj sól
Jesteśmy tak przyzwyczajeni do soli, iż jest niemożliwe całkowite wyeliminowanie jej z diety w ciągu jednego dnia. Musi upłynąć wiele czasu, aż twoje kubki smakowe się przyzwyczają i zaczną rozpoznawać subtelne smaki żywności, które do chwili obecnej były tłumione poprzez sól.
krok 4
Jedz więcej owoców
Jak najdzie cię ochota na coś słodkiego to sięgnij po owoce. Zobaczysz, iż zaspokoi on twoje zapotrzebowanie na cukier. Zawsze miej pod ręką paczkę suszonych moreli, fig czy śliwek.
krok 5
Gotuj sam
Gotowe dania, zupy z puszki i z proszku zawierają duże ilości soli i cukru dlatego, by ograniczyć ich spożycie należy zacząć samodzielnie przygotowywać posiłki. Staraj się doprawiać potrawy większą ilością przypraw, ziół, soku z cytryny, musztardą czy chrzanem.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.