Leczenie Jak się odżywiać zimą, aby być zdrowym przyczyny. Co znaczy to mamy tendencję do sięgania.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak się odżywiać zimą, aby być zdrowym?

Definicja z ang. How to eat in winter, to be healthy, z niem. Wie im Winter zu essen, um gesund zu sein.

Co to znaczy: Zima jest sezonem kiedy się mniej ruszamy i jeszcze jakby tego było niewiele, to mamy tendencję do sięgania po produkty bardziej kaloryczne. Na skutek nie tylko przybieramy na wadze, lecz także mamy skłonność do różnych chorób jak wysokie ciśnienie, cukrzyca, problemy z sercem i otyłość. W zimie kusi nas, by się zrelaksować przy kominku z kubkiem gorącej czekolady. Jednak jak wiesz, takie produkty może cię i rozgrzeją, lecz prócz tego będą powodem dodatkowych centymetrów w pasie. Zamiast czekolady czy kakao spróbuj owsianki z odrobiną cynamonu i miodu. Ta przekąska nie tylko cię rozgrzeje lecz także zahamuje zimowy apetyt. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to co jeść, by być zdrowym tej zimy.
krok 1
Węglowodany wysokiej jakości
Powszechna jest opinia, iż jedzenie bogate w węglowodany jest odpowiedzialne za przybieranie na wadze. W pewnym stopniu to jest prawda jednak nie można zupełnie wykluczyć węglowodanów z diety. Pochmurne niebo i brak słońca spada poziom serotoniny - hormonu szczęścia. Twój organizm dąży do wyrównania poziomu serotoniny i stąd właśnie się bierze twój apetyt na węglowodany. Jednak nie sięgaj po niewiele wartościowe produkty takie jak chipsy, słodkie napoje. Zamiast nich zjedz pełnoziarniste pieczywo, dynie, ciemny ryż i ziemniaki.
krok 2
Produkty sezonowe
Staraj się jeść owoce i warzywa sezonowe, by wzbogacić własną dietę. Produkty sezonowe są dobrym i zdrowym wyborem. Do zimowych wytwórów można zaliczyć żurawinę, pomarańcze, mandarynki, gruszki, granaty. Jedz również rzodkiewki, rzepę i warzywa liściaste, takie jak kapusta i brokuły.
krok 3
Wit. D
W zimie jest ograniczony dopływ promieni słonecznych a powietrze jest ekstremalnie suche. Mniejszy dopływ promieni słonecznych wpływa na mniejsze wytwarzanie poprzez nasz organizm witaminy D. Wit. ta minimalizuje prawdopodobieństwo raka jajników, piersi i jelita grubego o ok. 50%. Witaminę D znajdziesz w żółtkach jaj, tłustych rybach i produktach mlecznych. Dobrze jest również przedyskutować ze swoim lekarzem dodatkową suplementację tej witaminy.
krok 4
Zdrowy wybór
Istnieje sporo tabletek mających na celu wzmocnienie naszej odporności, jednak nic tak dobrze cię nie wzmocni jak produkty naturalne w tym cytryny i pomarańcze, które zawierają mnóstwo witaminy C. Wg badań dzienne przyjmowanie 1000 mg witaminy C pomoże ci zachować szczupłą sylwetkę i ustrzeże cię przed przeziębieniem.
Jeżeli nie przepadasz za cytrusami możesz jeść jogurty. Jogurty zawierają probiotyki, które bardzo zwiększają odporność organizmu.


Jeżeli czujesz marzenie sięgnij po zieloną herbatę, rozgrzeje cię i utrzyma w zdrowiu. Pamiętaj również o wspaniałych właściwościach czosnku. Jedzenie jednego ząbka na dzień pomaga pokonać przeziębienie i bardzo poprawia odporność organizmu.
Jedz barszcz! Barszcz a raczej buraki z których jest zrobiony są niezwykle zdrowe. Zawierają przeciwutleniacze, chronią przed rakiem, starzeniem się, zawierają zbiór witamin B dzięki czemu pomagają pokonać depresje, poprawiają koncentrację, pamięć, regulują ciśnienie i cholesterol. Dlaczego jeść barszcz a nie buraczki? Ponieważ do barszczu dodawany jest czosnek!




Wskazówki i ostrzeżenia
Zamiast probiotyków w tabletkach wybierz jogurty.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.