Leczenie Jakie witaminy na pamięć i koncentrację przyczyny. Co znaczy Zaopatrzenie mózgu w.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?

Definicja z ang. What vitamins for memory and concentration, z niem. Welche Vitamine für Gedächtnis und Konzentration.

Co to znaczy: Mózg człowieka wykazuje wielkie zapotrzebowanie na minerały i witaminy. Zaopatrzenie mózgu w odpowiednie substancje odżywcze jest bardzo ważne, bo komórki nerwowe nie posiadają umiejętności odnowy. Za sprawą szkodliwego działania wolnych rodników dochodzi do przedwczesnego starzenia się mózgu, kłopotów z koncentracją, zaburzeń pamięci i nadmiernego wyczerpania. By chronić się przed następstwami niedożywienia mózgu, należy wprowadzić rozsądną suplementację. Ponieważ nareszcie w mózgu zaczynają się wszystkie mechanizmy.
krok 1
Główne dla sprawnego działania naszego mózgu są preparaty zawierające witaminy z grupy B. Tiamina (wit. B1) bierze udział w produkcji mieliny, niezbędnej o ochrony włókien nerwowych. (wit. B12 i kwas foliowy odpowiadają za nasze dobre samopoczucie, bo współdziałają w wytwarzaniu metioniny, odpowiedzialnej za dobry nastrój. Braki witaminy B12 mogą doprowadzić do poważnych zakłóceń w koncentracji i problemów w przyswajaniu wiedzy. Gdy nasz organizm przyswaja natomiast niewystarczające ilości kwasu foliowego, to możemy odczuwać chroniczne zmęczenie i mieć problemy z bezsennością. Niacyna ( (wit. PP albo ( (wit. B5) ma znaczący wpływ na pracę obwodowego układu nerwowego. Jej braki mogą objawiać się rozdrażnieniem, nerwowością i nadpobudliwością.
krok 2
( (wit. E wykazuje mocne działanie antyoksydacyjne i bierze udział w zwalczaniu wolnych rodników. Ponadto powiększa dopływ tlenu do mózgu. Nazywana jest witaminą młodości.
krok 3
Selen podobnie jak ( (wit. E oczyszcza nasz mózg z toksyn. Usuwa on metale ciężkie takie jak: rtęć, arsen, ołów.
krok 4
Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków dla działania naszego organizmu. Sporo osób ma problemy z przyswajaniem tego minerału, więc warto zatroszczyć się o jego dostarczenie. Magnez jest konieczny do aktywacji większości enzymów i witamin. Na konsekwencje braku magnezu nie trzeba długo czekać. Depresja, pogorszenie koncentracji, zawroty głowy, zmęczenie i apatia to najczęstsze następstwa braku tego minerału.
krok 5
Lecytyna to związek, który odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie zapamiętywania i uczenia się. Osoby, które mają przed sobą trudne egzaminy i wiele nauki, powinny w porę wprowadzić do własne diety produkty zawierające właśnie duże ilości lecytyny. Związek ten usuwa także nadmiar cholesterolu, który odkłada się także w mózgu i prowadzi do poważnych zmian miażdżycowych.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.