Leczenie Jak skutecznie się odchudzać przyczyny. Co znaczy regularnie w ogóle nie jest łatwe. Media.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak skutecznie się odchudzać?

Definicja z ang. How to lose weight effectively, z niem. Wie man Gewicht verlieren effektiv.

Co to znaczy: Każdy z nas odchudzał się co najmniej raz w życiu. Odchudzanie bywa uciążliwe i regularnie w ogóle nie jest łatwe. Media serwują nam sporo „diet cud”, które kończą się efektem jo-jo. Jak odchudzać się efektywnie? Dowiesz się czytając ten artykuł.
krok 1
Po pierwsze musisz sobie uświadomić, iż jedna dieta, która będzie trwała dziesięć dni nie wystarczy. Kiedy całą energię kierujemy na nakładanie na siebie drastycznych ograniczeń to rodzą się niekorzystne emocje. Narzucamy sobie nakazy i zakazy, które regularnie po jakimś czasie rodzą bunt. Nie musisz przechodzić na dietę, tak aby schudnąć. W czasie codziennego odżywiania się wybieraj to, co jest dla Ciebie dobre i unikaj tego, co mogłoby wywołać przyrost wagi. Głodówką niczego nie zdziałasz! Ciało pozbawione poprzez jakiś czas dostaw odpowiedniej ilości kalorii zwalnia przemianę materii. W ten sposób przygotowuje się do głodu. Gdy po głodówce zaczynasz normalnie jeść to rozpoczyna się sukces jo-jo. Staraj się więc jeść rozsądnie - zdrowo i często.
krok 2
Unikaj nawykowego jedzenia - na przykład wtedy, gdy jesteś zła albo jedzenia przed telewizorem. Złości nie „zajadaj” paczką słonych paluszków, ale wyładuj biegając albo okładając pięściami worek treningowy. Sport to idealny sposób na wyładowanie emocji, nie tylko tych negatywnych. Panowanie nad własnymi nawykami żywieniowymi to już połowa sukcesu. Dobrym pomysłem jest wypisanie wszystkich nawyków i powieszenie ich na lodówce. Dlatego gdy będziesz sięgała po jedzenie, przypomnisz sobie czego nie powinnaś robić.
krok 3
Podejdź do siebie ze zrozumieniem. Skoro tak jemy to widocznie mamy jakiś przyczyna. Musisz go poznać i wyeliminować. Jeżeli nie jesz często ponieważ nie masz na to czasu to zabieraj ze sobą lekkie przekąski do pracy. Gdy najesz się wieczorem po powrocie do domu to przeciążysz swój układ trawienny. Dodatkowo wieczorem zwalnia metabolizm, więc całe zjedzone pożywienie odłoży się prawdopodobnie w formie tłuszczu. Jeżeli masz zwyczaj podjadać ciastka przed telewizorem - zamień ciastka na surowe warzywa. Nie stracisz przekąski, a jedynie zamienisz ją na zdrowszą.
krok 4
Zdrowych nawyków nie traktuj jako tymczasowej diety. Takie nawyki powinny mieć cały czas miejsce w Twoim życiu. Jeżeli chcesz mieć ładną sylwetkę i co najważniejsze, czuć się zdrowo to przestrzegaj wyżej wymienionych zasad zdrowego odżywania. Do tego wszystkiego dołącz codzienną dawkę ruchu a wtedy - sukces murowany!
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.