Leczenie Jak zmotywować się do odchudzania przyczyny. Co znaczy właściwą postawę. Po pierwsze.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak zmotywować się do odchudzania?

Definicja z ang. How to motivate yourself to lose weight, z niem. Wie sich selbst zu motivieren, Gewicht zu verlieren.

Co to znaczy: Musisz przygotować się do odchudzania. Sama dieta nie uczyni cudu – musisz mieć właściwą postawę. Po pierwsze, musisz naprawdę tego chcieć i za cel postawić sobie utratę zbędnych kilogramów. Poniżej znajdziesz metody, jak zwiększyć własną motywację.
krok 1
Wyobraź sobie swój efekt. By nie zakończyć szybko swojej diety, pomyśl co czeka cię po osiągnięciu zamierzonego celu. Pomyśl jak dobrze będziesz się wtedy czuła, jak inni ludzie będą cię podziwiać, jak możesz poprawić własne zdrowie i jak małe ubrania będziesz mogła kupować.
krok 2
Znajdź sobie nowe hobby i zajęcie. Kiedy ustalisz sobie cel diety, postaraj się odwrócić własną uwagę od przekąsek i skupić się na czymś innym. Nie myśl stale o jedzeniu, zachęca to tylko do złamania zasad i irytuje. Spróbuj znaleźć jakieś zajęcie, które zajmie twoje myśli. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie sobie zajęcia, jak najdalej od kuchni.
krok 3
Ucz się. Poszukaj informacji na temat tego, jak wzmocnić własna motywację. Poczytaj o tym, jak radzić sobie z trudnościami, jak zachować się w chwilach zwątpienia i co zrobić, gdy nadejdzie trudny moment.
krok 4
Zacznij od małych zmian. Jeżeli twoje nawyki żywieniowe wymagają radykalnych zmian, nie należy wprowadzać ich wszystkich na raz. Sprawi to, iż od razu się zniechęcisz. Wszystkie zmiany w twojej diecie powinny być wprowadzane powoli i stopniowo.
krok 5
Nagradzaj własne małe sukcesy. Pamiętaj, iż nagroda powinna być przyjemna. Może to być kąpiel z pianą i bąbelkami, wizyta w solarium, u kosmetyczki czy dłuższy sen. W żadnym wypadku nie nagradzaj się czekoladą czy innymi przysmakami.
krok 6
Przekonaj sama siebie, iż warto się odchudzić. W chwilach zwątpienia przypomnij sobie, jak może być, gdy osiągniesz postawiony sobie cel - wymarzoną wagę czy wielkość.
krok 7
Przyzwyczaj się do nowego stylu życia i diety. Zmiany nawyków żywieniowych regularnie wiążą się z innymi zmianami, które wydają się niemożliwe do wykonania. Musisz wiedzieć, iż zdrowa żywność nie zawsze musi źle smakować. Istnieje mnóstwo zalecanych w czasie diety produktów, które smakują wyśmienicie – orzechy, suszone owoce, jogurty, maślanka, pełnoziarniste pieczywo, i tym podobne Zacznij prowadzić dziennik żywności, spędzaj więcej czasu w sklepie spożywczym i zacznij czytać etykiety na produktach, które kupujesz. Staraj się przykładać więcej uwagi do tego co gotujesz i świadomie dobieraj produkty. Przede wszystkim stanowczo powiedz "nie" dla dodatkowych porcji jedzenia.
krok 8


towarzystwo do odchudzania

Znajdź kogoś kto będzie się odchudzał wraz z tobą. Dlatego będziecie mogli wzajemnie się wspierać i dzielić sukcesami, bądź także małymi porażkami. Postaraj się otaczać ludźmi, którzy będą popierać to co robisz i unikać osób, które nie są przychylnie nastawione do twoich działań.
krok 9
Przede wszystkim zaznacz sobie realistyczny cel, który jest osiągalny. Pamiętaj, jeżeli będzie on zbyt odległy, szybko stracisz zapał. Ustal zatem cel końcowy i kilka celi pośrednich. Ich osiągnięcie wzmocni cię psychicznie i zachęci do dalszej walki.
krok 10


przyczyny odchudzania

Zrób listę powodów, dla których zdecydowałaś się na odchudzanie. Np.: by poczuć się lepiej, by być zdrowszym, by mieć więcej energii, i tak dalej Teraz nadszedł czas, by nareszcie wszystko wykonać.
krok 11
Nigdy się nie poddawaj. Nie zniechęcaj się, gdy coś nie idzie wg planu. Przypomnij sobie cel, dla którego tak bardzo się męczysz i zrób wszystko, by go osiągnąć.
krok 12


zajęcia jogi

Zacznij trening. jeżeli nie będziesz konsekwentna w tym co robisz, nie osiągniesz postawionego sobie celu. Nie musisz jednak spędzać wielu godz. na siłowni i wykonywać wykańczających ćwiczeń, wystarczy tylko ustalić sobie odpowiedni program, którego musisz przestrzegać. Znajdź coś co lubisz i będziesz mogła kontynuować do końca życia. Musisz planować wszystko na dłuższy moment, nie tylko na tydzień.
krok 13
Twoje otoczenie. Czasem nie możesz kontrolować tego, co odbywa się wokół ciebie. W pracy czy szkole możesz być otoczony pokusami – paczki, słodycze czy automaty z batonikami. Zadbaj więc o odpowiedni wystrój w swoim domu. Otocz się przedmiotami, które będą wspierały twoje wysiłki – zainwestuj w sprzęt do ćwiczeń, wypożycz video z aerobikiem, a w kuchni ustaw miskę z owocami.
krok 14
Bądź elastyczny. W ciągu dnia może wydarzyć się gdyż mnóstwo rzeczy, które zaburzą twój harmonogram – spóźnisz się na autobus, spędzisz kilka godz. w korku. Bądź przygotowany na takie ewentualności – wrzuć do samochodu buty i strój do treningu, pojedź inną drogą albo zaparkuj nieco dalej i przejdź kilka metrów więcej na nogach. jeżeli spóźnisz się na trening, nie rezygnuj z niego. Nie możesz ćwiczyć 45 min., to poćwicz chociaż 15.




Wskazówki i ostrzeżenia
Kluczem do utraty wagi jest spożywanie posiłków mniej kalorycznych, przy jednoczesnym zwiększeniu aktywności fizycznej. Silna motywacja pozwala na robienie tych dwóch rzeczy równocześnie.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.