Leczenie Prawdy i mity na temat odchudzania przyczyny. Co znaczy dogodził swojemu brzuszkowi i.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Prawdy i mity na temat odchudzania

Definicja z ang. Truth and myths about weight loss, z niem. Wahrheit und Mythen über Gewichtsverlust.

Co to znaczy: Moment wiosenny, a tym bardziej zaraz po świętach Wielkiej Nocy, gdy każdy dogodził swojemu brzuszkowi i napasł go do oporu, jest okresem prawdziwego boomu na diety odchudzające. Odchudza się teraz nie każdy, przecież już niedługo rozpocznie się sezon letni, a co za tym idzie plaża i bikini. A tak aby prezentować się w nowym stroju jak najlepiej postanawiamy zrzucić kilka kilo. Niestety zbyt regularnie zabieramy się za diety bez elementarnej wiedzy na temat odżywiania, a później nie sposób się nadziwić, dlaczego zamiast chudnąć tyjemy, albo skąd wzięły się nagłe problemy zdrowotne. Poniżej kilka podstawowych błędów i złych przekonań na temat odżywiania.
krok 1
Drób jest chudy i małokaloryczny, lecz tylko wtedy gdy wybieramy chude kawałki i odpowiednio je przyrządzamy. Pierś gotowana na parze jest faktycznie dietetyczna, lecz już skrzydełka kurczaka usmażone na oleju i zjedzone ze skórą są absolutnie niedopuszczalne w diecie. Podobnie pieczona kaczka ze skórą, nie ma nic wspólnego z dietetycznym odżywianiem.
krok 2
Margaryna może i jest nieco mniej kaloryczna od masła, lecz tylko dlatego, iż to jest tłuszcz pochodzenia roślinnego. Niemniej posiada ona bardzo wiele kalorii, a substancje użyte do jej utwardzenia są niezdrowe, dlatego najlepiej w ogóle unikać tłuszczu, a jeżeli już musimy to zdecydujmy się na oliwę z oliwek, którą również można polać kanapkę.
krok 3
Ziemniaki w ogóle nie tuczą. Wręcz przeciwnie, są one bardzo zdrowe, zawierają bardzo wiele witamin, w szczególności witaminy C, a ich wartość kaloryczna jest porównywalna do marchewki. Problemem jest znów w przygotowaniu i w dodatkach do ziemniaków. Polanie ich tłustym sosem, albo roztopionym masłem ze skwarkami, nie jest posunięciem polecanym poprzez dietetyków.
krok 4
Podobnie kwestia ma się z makaronami. Są one zdrowe, w szczególności te brązowe pełnoziarniste i warto je zjadać ze świeżymi warzywami. Gdy jednak polejemy go gęstym sosem na bazie śmietany nie dziwmy się iż wskazówka wagi idzie w inną stronę niż byśmy sobie tego życzyli.
krok 5
Owoce są dobrym elementem diety jeżeli jemy te o niskiej zawartości kalorii (a więc banany odpadają), nie przekraczamy porcji na dzień i zjadamy ją raczej do południa. Unikać za to należy soków owocowych, gdyż zdradliwie przemycają one w swym wnętrzu bardzo wiele cukru.
krok 6
Mrożone warzywa, posiadają niemal tyle samo składników odżywczych co świeże. Nie unikajmy więc mrożonek gdyż są one łatwym i szybkim rozwiązaniem. Nie zjadajmy z kolei warzyw podwiędłych i podstarzałych.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.