Leczenie Jak ćwiczyc skupienie (medytacja koncentracji) przyczyny. Co znaczy ćwiczeń. Istotne są.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak ćwiczyc skupienie (medytacja koncentracji)?

Definicja z ang. HOW TO TRAIN focus (meditation concentration), z niem. Wie trainieren Fokus (Meditation Konzentration).

Co to znaczy: Zdolność skupienia uwagi, można nabyć przez przeprowadzanie odpowiednich ćwiczeń. Istotne są regularne ćwiczenia, dzięki którym osiągnięcie spokoju wewnętrznego, będzie dla nas coraz łatwiejsze. Celem poniższej sposoby medytacji jest otwarcie nam oczu na otaczający świat, docenienie jego piękna i niezwykłości. Razem z wiekiem postrzeganie takie jest dla nas coraz trudniejsze, gdyż nasz umysł cały czas zaprzątany jest najróżniejszymi problemami, myślimy o przyszłości, o problemach finansowych, kłopotach z naszymi dziećmi, pracy i tym podobne Poprzez to wszystko codzienne czynności, zaczynamy wykonywać automatycznie i bez zastanowienia, a na skutek przestajemy zauważać niezauważalnie płynący czas.
krok 1
Oczyść umysł ze wszystkich zajmujących cię w tej chwili myśli i uczuć. Postaraj się doprowadzić do stanu gdzie w twojej głowie nie ma jakichkolwiek myśli. Powinieneś odczuwać odprężającą pustkę w głowie. Pozbądź się na okres wszystkich zmartwień i meczących myśli. Postaraj się skupić na tym, co się akurat dzieje i co cię otacza, niezależnie od tego czy jedziesz tramwajem, jesteś w sklepie na zakupach, czy w domu gotując obiad.
krok 2
Obudź w tym momencie wszystkie zmysły. Poczuj otaczające cię zapachy, na przykład kwiaty albo świeżo skoszoną trawę w momencie, gdy przechodzisz poprzez park. Każdą komórką ciała poczuj chłodny wiatr albo promienie słońca. Jeżeli coś jesz, skup się na smaku, przeżuwaj dokładnie, ciesz się tym, co czujesz. Kompletnie skup się na odczuwaniu. Zdziwisz się jak sporo bodźców odbiera twoje ciało w każdej chwili i zrozumiesz jak bardzo jesteś zajęty codziennymi problemami skoro do chwili obecnej tego nie zauważałeś.
krok 3
By ułatwić sobie to zadanie, w myślach zadawaj sobie pytania o to, gdzie jesteś, co widzisz, co czujesz i odpowiadaj na nie. Po kolei analizuj każdy ze swoich zmysłów. Spytaj się co obecnie słyszysz? Może to być śpiew ptaków, odgłosy zakorkowanej ulicy, jadąca karetka pogotowia, szmer otaczających nas rozmów, dzwonki telefonów i tak dalej
krok 4
Gdy coś cię rozproszy, delikatnie, lecz stanowczo nakieruj własne myśli na powrót do stanu skupienia. Z czasem będzie ci to przychodziło z coraz większą łatwością. Na początku ćwiczenie nie powinno trwać długo, zaledwie kilka min., stosunkowo nabierania doświadczenia czas można stopniowo wydłużać.
krok 5
poprzez kilka min. staraj się wszystko robić wolniej. Wolniejszy krok, oddech, ruchy wszystko to pomoże ci w lepszym dostrzeganiu piękna otaczającego świata.
Najprościej "spowolnienie" ćwiczyć w czasie posiłku. Nabieraj na widelec małe kęsy i dokładnie je przeżuwaj, tak abyś mógł odczuć każdą smakową nutę. W ten sposób odkryjesz na nowo, znany ci już od dawna, pospolity i nawet najprostszy posiłek.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 1

    Nie trzeba ćwiczyć koncentracji, wystarczy mocna kawa :)