Leczenie Jak zachować zdrowie jesienią przyczyny. Co znaczy Orientalna medycyna łączy w sobie.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak zachować zdrowie jesienią?

Definicja z ang. How to stay healthy in autumn, z niem. Wie um gesund zu bleiben im Herbst.

Co to znaczy: Zmieniają się pory roku, a twoje ciało i umysł zmieniają się wraz z nimi. Orientalna medycyna łączy w sobie wiedzę dotyczącą cech pór roku i wiążącymi się z nią sytuacjami zdrowotnymi i równoważy twoją energię (chi), aby pomóc ci dostosować się i rozwijać się w czasie chłodnych jesiennych miesięcy.
krok 1
Żywioł – metal. Każda pora roku związana jest z jednym z 5 żywiołów (ziemia, drzewo, woda, ogień i metal).
Dla jesieni żywiołem jest właśnie metal - pełna energii siła, która wpływa na zdrowie i poprawne funkcjonowanie twoich płuc i jelita grubego. Wg taoistycznej teorii o 5 żywiołach, płuca mają największy wpływ na nasz mechanizm immunologiczny. Tak więc jesienią, istotne jest, by spożywać produkty, które mają za zadanie poprawić ogólny stan zdrowia płuc, by wzmocnić równocześnie układ odpornościowy i przygotować go na nadejście zimy.
krok 2
Jesienne problemy ze zdrowiem.
Gdyż płuca są w najwyższym stopniu wrażliwe jesienią, to jest idealny czas, aby skoncentrować się na zapobieganiu i ewentualnym reagowaniu na przeziębienie, kaszel, ból gardła itp. symptomy choroby. Osoby, które mają predyspozycje do zaburzeń czynności płuc, takich jak zapalenie oskrzeli, zapalenie płuc czy rozedmę płuc, powinny podjąć jesienią szczególne środki ostrożności, by zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób.
krok 3


ubieraj się ciepło

Unikaj silnych wiatrów.
Jesienią temperatura powietrza spada, wieczory są coraz chłodniejsze, a w niektórych miejscach zaczynają wiać mocne sezonowe wiatry. W tym czasie musisz być świadoma tego, iż wiatr może być bardzo chłodny. by uniknąć choroby, zakrywaj własną szyję, nadgarstki i stawy przed działaniem wiatru. Ich przeziębienie znaczy zwykle początek choroby.
krok 4


Pij wiele wody jesienią

Bądź świadomy suchego powietrza.
Jesienią powiększa się wiatr i spada temperatura, co prowadzi do tego, iż powietrze staje się suche – wpływa to na nasza skórę i płuca. Nasza skóra jesienią wykazuje naturalne tendencje do wysuszania, uruchomienie ogrzewania w domu, pracy czy także w samochodzie nasila ten mechanizm. Zacznij więc ochładzać i nawilżać powietrze. Twoja skóra i płuca nie lubią suchości, dlatego istotne jest, by spożywać w tym czasie wiele płynów.
krok 5
Jedz mniej ostrej żywności.


Gdyż płuca w okresie jesiennym są szczególnie wrażliwe, powinieneś ograniczyć spożywanie ostrych potraw, które mogą je podrażnić. Na skutek twoje płuca będą mniej podatne na działanie patogenów.
krok 6
Jesienne rady zdrowotne.
istotne jest, by zwracać uwagę na to, jak się czujesz. Jeżeli czujesz, iż zmarzłaś i będziesz mieć dreszcze, to nadszedł czas, aby podjąć wszelakie działania zapobiegawcze, korzystając z naturalnych domowych sposobów.
krok 7
Przygotuj bulion warzywny.
Ten prosty w przygotowaniu bulion sprawi, iż od razu poczujesz się lepiej. to jest doskonały środek zapobiegawczy i pomaga w pozbyciu się przeziębienia.
- Weź jednego pora i posiekaj go
- Wrzuć go to wody i gotuj 5 – 10 min. (garnek przykryj pokrywką, by zapobiec ucieczce pary)
- Przypraw tamaryszkiem
- Wypij bulion powoli małymi łyczkami, a następnie połóż się do łóżka albo idź spać.
krok 8




Herbata imbirowa
Jeżeli bulion warzywny nie zaspokaja twoich kulinarnych fantazji, spróbuj herbaty z imbirem.
- Kilka plasterków świeżego imbiru zalej 1 ½ szklanki wody.
- Całość gotuj 5 – 10 min. (w zależności od tego jak silną chcesz mieć herbatę).
- Garnek przykryj pokrywką, by zapobiec ucieczce pary.
- Dodaj trochę miodu i cytryny.
- Wypij powoli herbatkę, a następnie połóż się do łóżka albo idź spać.
Bulion warzywny jest bardziej efektywny,
jeżeli jednak z jakichś powodów nie chcesz go spożywać, dobra alternatywą jest właśnie herbata imbirowa.
krok 9


Jesienne warzywa

Jesienna żywność.
W momencie jesieni postaraj się wprowadzić kilka zmian do swojej diety:
- Jedz rzodkiew daikon, korzeń lotosu i zupę miso.
- Jedz mniej warzyw letnich i przejdź na warzywa jesienne, takie jak dynia, kalafior czy brokuły.
- Jedz więcej warzyw korzennych, takich jak marchew, cebula, ziemniaki, buraki.
- Unikaj ostrych potraw i jak zawsze, słodyczy.
krok 10
Zachowaj równowagę.
Staraj się zbilansować własną dietę. Powinna ona zawierać trochę warzyw, trochę owoców, trochę zbóż i niewielką liczba średnio ostrej żywności.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.