Leczenie Ćwiczenia mózgu – część pierwsza przyczyny. Co znaczy mózgu wiemy to co wiemy, działamy.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Ćwiczenia mózgu – część pierwsza

Definicja z ang. Brain exercises - Part One, z niem. Gehirnübungen - Part One.

Co to znaczy: Mózg to bardzo istotny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu mózgu wiemy to co wiemy, działamy tak, jak działamy, uczymy się i funkcjonujemy w społeczeństwie. Mózg odpowiedzialny jest za nadzorowanie naszych działań, sterowanie nimi, dba o poprawne funkcjonowanie naszego organizmu. Nie możemy brać jednak mózgu za pewnik, lecz dbać o niego i ćwiczyć tak regularnie jak się da. Stosunkowo jak się starzejemy nasz mózg starzeje się z nami. Starsze osoby nierzadko mają spowolnione reakcje, kłopoty z pamięcią. Można tego uniknąć albo odroczyć w momencie przez ćwiczenia naszego mózgu. Odpowiednie ćwiczenia stymulują mózg i wzmacniają jego układ nerwowy. O mózg możemy dbać w dwojaki sposób – przez ćwiczenia fizyczne i mentalne. W tej części artykułu o ćwiczeniach mózgu proponuję przyjrzeć się ćwiczeniom fizycznym. By dowiedzieć się jak można ćwiczyć mózg umysłowo, wciśnij TUTAJ, gdzie znajdziesz drugą część artykułu.
krok 1


spacer

Chodzenie. Gdy chodzisz, spacerujesz (oczywiście po świeżym powietrzu) do mózgu dostaje się więcej tlenu, również glukozy. A to wszystko poprawia i podnosi produkcję energii i pozbywanie się z organizmu różnych niepotrzebnych mu substancji. To właśnie dlatego na świeżym powietrzu myśli się lepiej i oczyszcza głowę. Rób głębokie oddechy na spacerze na świeżym powietrzu, relaksuj się.
krok 2


poranne ćwiczenia

Poranne ćwiczenia. Każdego poranka albo po dłuższym siedzeniu (np. w pracy) wykonaj następujące ćwiczenie: luźno połóż przed sobą nogi i zacznij ruszać palcami u stóp, obracaj nimi, zaciskaj, wyciągaj, naciągaj. W czasie ćwiczeń palcami u stóp aktywują się nerwy, które stymulują mózg i organy wewnętrzne. Zacznij dobrze dzień.
krok 3


żonglowanie

Ćwiczenia z piłką. To bardzo korzystnie wpływający na pracę mózgu rodzaj aktywności. Rzucaj piłkę w powietrze i łap ją. To niezwykle proste ćwiczenie poprawia koordynację oko-ręka. Również żonglowanie piłeczkami bardzo ćwiczy i rozwija mózg.
krok 4


oko

Ćwiczenia widzenia obwodowego. Acetylocholina, neuroprzekaźnik znajdujący się w mózgu niezwykle korzystnie wpływa na naszą pamięć. Możesz wzmocnić wydzielanie tego neuroprzekaźnika przez ćwiczenia widzenia obwodowego. Zobacz się prosto przed siebie poprzez kilka sekund, nie poruszaj oczami. Następnie zmień kierunek wzroku i znów wpatruj się w jakiś pkt.. Skup się przy tym.
krok 5


medytacja

Medytacja i głębokie oddechy. Głębokie oddechy w stanach podenerwowania umieją nie tylko uspokoić, lecz i korzystnie wpłynąć na mózg. Uspokój się, zrelaksuj. Codziennie znajdź czas, by spokojnie usiąść i pomedytować albo łapać głębokie, spokojne oddechy. Medytacja powiększa grubość kory mózgowej i sprzyja wytwarzaniu większej ilości połączeń pomiędzy komórkami a mózgiem. Wszystko to ćwiczy pamięć i ogólne zdrowie psychiczne.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.