Leczenie Jak leczyć naderwany mięsień przyczyny. Co znaczy mięsień jest zbytnio rozciągnięty.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak leczyć naderwany mięsień?

Definicja z ang. How to treat a torn muscle, z niem. Wie man einen Muskelfaserriss zu behandeln.

Co to znaczy: Naderwanie mięśni, znane również jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z ogromnym cierpieniem i długotrwałym bólem.
 
Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:
 
1. Łagodna dolegliwość regularnie nie ograniczająca naszej pełnosprawności, a ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się również umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.
 
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.
krok 1
Rekomendowany jest odpoczynek w wczesnej fazie odbudowy mięśnia trwający od 1 - 5 dni w zależności od stopnia nabytego urazu. Uruchomienie zwykle nie jest niezbędne i może być potencjalnie szkodliwe. Dlatego także przed podjęciem żadnych działań musisz zasięgnąć opinii specjalisty, aby uniknąć zesztywnienia mięśni.
krok 2
Wykorzystywanie okładów z lodu pozwala na pomniejszenie obrzęku, krwawienia i bólu. Po wykorzystaniu kuracji lodowej powinniśmy delikatnie i z czuciem rozpocząć rozciąganie mięśni. Zabieg ten możemy powtarzać bardzo regularnie lecz nie powinien on przekraczać 15 min..
krok 3
Wykorzystywanie przeciwzapalnych i przeciwbólowych leków zmniejszy obrzęk, ból i złagodzi bolesne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać o tym, iż leki te mają niepożądane konsekwencje uboczne i na ich zażywanie potrzebujemy zgody lekarza.
krok 4
Dzięki ćwiczeniom rehabilitacyjnym szybko odzyskamy dawną sprawność fizyczną. Ćwiczenia pozwolą nam na regenerację i wzmocnienie mięśni. Mięśnie staną się silniejsze i bardziej elastyczne. Dzięki nim w przyszłości będziemy mniej podatni na wszelkiego rodzaju urazy (mięśnie staną się bardziej elastyczne).
krok 5
Po urazie mięśni, istotne jest, by przed przystąpieniem do ponownego wysiłku sportowego, w pełni odzyskać siły. Jeżeli mięśnie nie będą silne, możesz ponownie doznać kontuzji. Mocniejsze mięśnie, to mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji.
krok 6
Wpływ ciepła. Najnowsze badania laboratoryjne wykazały, iż temperatura może mieć wpływ na sztywność mięśni. Jeżeli będziemy utrzymywać stałą wysoką temperaturę ciała i mięśni, ryzyko wystąpienia kontuzji ulegnie znacznemu zmniejszeniu.
krok 7
Unikaj przemęczenia mięśni. Daj czas mięśniom na odpoczynek i odbudowę. Zmęczone mięśnie są bardziej podatne na urazy. Szczególną ostrożność powinni zachować sportowcy, w szczególności gdy czują, iż ich mięśnie są już zmęczone.
krok 8
Przed rozpoczęciem działań, które mogłyby narazić Cię na jakąkolwiek kontuzję, nie zapomnij o kilkuminutowej rozgrzewce albo ćwiczeniach profilaktycznych. Twoje mięśnie samoczynnie się rozluźnią, co zapobiegnie ich naderwaniu i towarzyszącemu mu bólowi. Zmniejszy to sposobność ponownego zerwania albo naciągnięcia mięśni.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.