Leczenie Jak przeciwdziałać osteoporozie przyczyny. Co znaczy osłabieniu struktury kości. To jest.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak przeciwdziałać osteoporozie?

Definicja z ang. How to prevent osteoporosis, z niem. Wie um zu verhindern Osteoporose.

Co to znaczy: Osteoporoza to zaburzenie polegające na stopniowej utracie masy kostnej i osłabieniu struktury kości. To jest choroba metaboliczna kości. W związku z tymi dolegliwościami, osoby cierpiące na tą chorobę są bardziej podatne na różnego rodzaju złamania kości. To zaburzenie najczęściej występuje u kobiet. Dlaczego? Gdyż ono jest powiązane z menopauzą. Taki typ osteoporozy nazywany jest osteoporozą pomenopauzalną. Nie znaczy to, iż panowie nie cierpią na tą chorobę. Chorują oni na osteoporozę, lecz znacznie rzadziej, niż kobiety. W tym artykule znajdziesz wiadomości, które pomogą ci przeciwdziałać osteoporozie i zidentyfikować pierwsze symptomy tej choroby.
krok 1
Po pierwsze należy zdawać sobie sprawę z przyczyn tej choroby. Jak już wcześniej wspomniano, do głównych przyczyn zaliczamy przekwitanie (szczególnie we wczesnym etapie). Czynnikiem determinującym może być również mukowiscydoza. To jest wrodzona, genetycznie uwarunkowana choroba. Także osoby starsze są bardziej podatne na występowanie osteoporozy.
krok 2
Przejdźmy do profilaktyki. Podstawowym celem jest wzmocnienie masy kości i polepszenie ich struktury. Można na to oddziaływać przede wszystkim dzięki odpowiedniej diety. Na pewno powinna być ona bogata w witaminę D. Pobudza ona wchłanianie wapnia i fosforu. Zapobiega także nadmiernemu wydalaniu tych pierwiastków z organizmu. Wit. D to budulec naszych kości i zębów. Jej zwiększona liczba potrzebna jest kobietom w okresie menopauzy. Za wytwarzanie witaminy D w naszym organizmie odpowiada słońce.
krok 3
Następnym istotnym składnikiem jest wapń. Jest on cały czas wchłaniany poprzez kości, więc należy go często dostarczać organizmowi. Wapń, tak jak wit. D, odpowiada za stan układu kostnego i naszych zębów. Reguluje także pracę układu nerwowego, a również poprawia krzepliwość krwi. Zapotrzebowanie na wapń zmienia się z wiekiem. W jakich produktach znajdziemy wapń? Pomiędzy innymi w żółtych serach, sardynkach w oleju, w mleku, szczypiorku, czy natce pietruszki.
krok 4
By zapobiec osłabieniu naszych kości, powinniśmy unikać niektórych produktów. Na pewno to jest pomiędzy innymi coca-cola, kawa czy gazowane napoje. Picie zbyt dużej ilości kawy skutkuje zaburzenia w gospodarce mineralnej organizmu. Powiększa to ryzyko złamań. Unikaj także soli. Zbyt spora liczba sodu (składnik soli) w organizmie przyczynia się do wydalania wapnia z organizmu razem z moczem. Zastąp sól innymi przyprawami.
krok 5
Nie jedz zbyt dużej ilości białka. Jego nadmiar skutkuje zaburzenia gospodarki kwasowo-zasadowej. Białko jest obecne w mięsie (szczególnie kurczaka) i nabiale (jajka, mleko). Gdy białka jest za wiele, organizm musi pobrać większą liczba wapnia, tak aby zneutralizować powstałe kwasy.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.