Leczenie Jak przestać się garbić? Ćwiczenia na prawidłową postawę. przyczyny. Co znaczy postawę.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak przestać się garbić? Ćwiczenia na prawidłową postawę.?

Definicja z ang. How to stop slouching? Exercises on correct posture., z niem. Wie krumm zu stoppen? Übungen auf die richtige Haltung..

Co to znaczy: Opracowaliśmy sporo ćwiczeń, które pomogą ci rozwinąć i ćwiczyć poprawną postawę. Framuga drzwi podziała jako pkt. odniesienia, wizualny i materialny przewodnik wzrostu świadomości ciała. Potraktuj ją jako wskazówkę, która będzie ci przypominała o prawidłowej postawie w ciągu dnia. Zatrzymaj się przy niej na kilka chwil i wykonaj jedno albo dwa ćwiczenia, by wyrównać postawę w ciągu dnia. Ćwiczenia te są dobre dla osób średniego wzrostu. Wyższe osoby mogą nieco zmodyfikować ćwiczenia sięgając poza ramy albo także mogą znaleźć większe niż standardowych rozmiarów drzwi.
krok 1


Ćwiczenie na poprawną postawę 1

Zacznij od oparcia swoich palców u stóp i rąk poniżej łokcia o futrynę. Powoli przesuwaj własne ręce do góry wzdłuż futryny. Stań na palcach i postaraj się sięgnąć tak wysoko, jak tylko dasz radę. Poczuj jak mięśnie twojego kręgosłupa się napinają. Powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 – 20 razy.
krok 2


Ćwiczenie na poprawną postawę 2

Stań w futrynie bokiem. Ręce wyciągnij przed siebie na wysokości klatki piersiowej, oprzyj je o futrynę. Stań w rozkroku, każda z nóg powinna być oparta na przeciwległej ścianie. Przesuń obie ręce do góry, najwyżej jak dasz radę. Zauważ, iż tułów pozostaje wyprostowany. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj w 10 – 20 powtórzeniach.
krok 3


Ćwiczenie na poprawną postawę 3

Stań w rozkroku, stopy oprzyj o ościeżnicę. Ręce oprzyj na talii. Jedną ręką postaraj się dosięgnąć przeciwległej strony futryny, druga ręką sięgnij znajdującego się po drugiej stronie ciała biodra. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 – 20 razy dla każdej ze stron.
krok 4


Ćwiczenie na poprawną postawę 4

Złącz stopy pietami, palce obu stóp powinny tworzyć kąt 45 stopni. Ręce poniżej łokci oprzyj po obu stronach o ościeżnicę. Powoli przesuń ręce do góry tak wysoko jak dasz radę, równocześnie zegnij jedna nogę w kolanie i podnieś ją w kierunku futryny znajdującej się po przeciwnej stronie ciała. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 – 20 razy dla każdej ze stron.
krok 5


Ćwiczenie na poprawną postawę 5

Stań plecami do ramy, ręce unieś na wysokość głowy i chwyć nimi futrynę. Powoli przesuwaj ręce do góry, tak wysoko jak tylko dasz radę. W tym samym czasie unieś kolano jednej nogi do góry, żeby udo ustawione było równolegle do podłogi. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj w 10 – 20 powtórzeniach dla każdej z nóg.
krok 6


Ćwiczenie na poprawną postawę 6

Stań na środku ramy. Stopy powinny być złączone. Chwyć oburącz piłkę i unieś ją nad głowę, ręce powinny być zgięte w łokciach. Wyprostuj ręce i postaraj się dotknąć piłką górnej części futryny. Jeżeli jesteś wysoka, sięgnij poza nią. Powtórz ćwiczenie 10 – 20 razy.
krok 7


Ćwiczenie na poprawną postawę 7

Ćwiczenie rozpocznij opierając się plecami o ścianę. Piłkę trzymaj oburącz, oprzyj ją o futrynę na wysokości głowy. Powoli przesuwaj piłkę do góry, tak wysoko jak tylko dasz radę. Uważaj, by w czasie ćwiczenia nie wyginać pleców i zachować prostą postawę. Wytrzymaj w tej pozycji 20 – 40 sekund i powróć do pozycji wyjściowej.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.