Objawy WITAMINA B7 przyczny. Czym jest bios , którym początkowo nazwano biologicznie czynną.

Czy pomocne?

Witamina B7 leczenie

Definicja WITAMINA B7: Wit. B7 to odmiennie biotyna. Jej nazwa pochodzi od słowa "bios", którym początkowo nazwano biologicznie czynną substancję powodującą przyrost niektórych rodzajów drożdży. Później zresztą okazało się, iż "bios" nie jest jednorodnym związkiem, a w jego skład oprócz biotyny wchodzą inne substancje, między innymi inozytol czy kwas pantotenowy. Jednak witaminę B7 nadal ustala się jako biotynę.W swojej historii nosiła ona również inne nazwy, takie jak koenzym R, czynnik ochronny X czy wit. H. To ostatnie ustalenie wzięło się od niemieckiego słowa "Haut" oznaczającego skórę, bo B7 jest uważana za witaminę wpływającą w pierwszej kolejności na stan skóry i włosów. wit. B7 rozpuszcza się w wodzie, a jej nadmiar jest wydalany z moczem. Organizm potrafi również produkować jej niewielkie ilości dzięki bakteriom znajdującym się w jelicie cienkim. Rola w organizmie Podobnie jak inne witaminy z gatunku B bierze udział w syntezie i rozkładzie tłuszczów, aminokwasów i węglowodanów, a więc jest niezbędna w przemianie materii. W trakcie procesu trawienia wydziela się z białka zawartego w pożywieniu i przedostaje się do krwi albo sama ulega przetworzeniu w ściance jelit. Dzięki odpowiednim enzymom z jelit zostaje doprowadzona do krwi i komórek.Badania wykazały, iż . wit. B7 odgrywa sporą rolę w przemianie glukozy, w pierwszej kolejności w pierwszym etapie, w którym współdziała z insuliną, hormonem trzustki. Okazało się, iż B7 pobudza mechanizm przemiany glukozy powstającej w wątrobie, w której . wit. ta jest magazynowana. Stabilizuje również poziom glukozy we krwi. Odziaływanie tych dwóch substancji jest więc ważne szczególnie dla osób chorych na cukrzycę, u których dodatkowe dawki witaminy B7 mogą poprawić przemianę glukozy. Z racji na udział w procesie przemiany glukozy, która stanowi pożywienie energetyczne mózgu, odpowiednia liczba witaminy B7 w organizmie ma wpływ na poprawne funkcjonowanie mechanizmu nerwowego, na witalność, dobre samopoczucie, a również odczuwanie bólu i wrażliwość czuciową. Oprócz tego . wit. ta współdziała z aminokwasami, takimi jak walina, leucyna albo izoleucyna, które są substancjami białkowymi aktywnymi w mięśniach, co skutkuje, iż ma spore znaczenie dla zaopatrzenia nerwów w energię.B7 może być również nazywana witaminą piękności, bo wpływa na poprawny stan skóry, a również włosów i paznokci. Odbywa się tak, bo zawiera cząsteczki siarki chroniącej naszą skórę i włosy. Tak więc . wit. - docierając do odpowiednich komórek - dostarcza tego pierwiastka potrzebnego organizmowi. Dlatego, iż kontroluje tłuszczową przemianę materii, decyduje o zawartości tłuszczu w komórkach skóry. Zapobiega więc łojotokowi i wzmożonej aktywności gruczołów łojowych.Do jej zadań należy także osadzanie dwutlenku węgla w purynach, a więc składnikach substancji białkowych magazynujących cechy dziedziczne. Uczestniczy również w procesie tworzenia hemoglobiny będącej barwnikiem czerwonych krwinek. Niedobór i nadmiar Brak witaminy B7 zdarza się rzadko. Można go jednak zaobserwować u pacjentów szpitali karmionych sztucznie albo poddawanych długotrwałej kuracji sulfonamidami czy antybiotykami, które hamują przyrost bakterii produkujących tę witaminę w organizmie, co może powodować awitaminozę.Jej symptomy to między innymi zaburzenia w funkcjonowaniu układu nerwowego, czyli depresja, apatia, wzmożona senność, stany lękowe, halucynacje, bóle mięśni, nerwowość, rozdrażnienie, lękliwość, nadwrażliwość czuciowa, cierpnięcie dłoni i stóp. Pacjent ma nudności, traci apetyt, niedokrwistość, zwiększoną wątrobę. Wzrasta poziom cholesterolu we krwi. Pojawiają się zapalenia skóry, spojówek, a włosy i skóra tracą barwę. Błony śluzowe ust i gardła stają się szare.Zbyt mała liczba witaminy B7 w codziennym jadłospisie skutkuje chorobliwie wzmożoną czynność gruczołów łojowych, co prowadzi do problemów skórnych, czyli wypadania włosów, łuszczenia się naskórka, łojotoku i łupieżu. Skóra jest tłusta, przybiera szarawy odcień, włosy tracą połysk, a paznokcie się rozdwajają.Niedobór witaminy B7 może być wywołany długotrwałym spożywaniem bardzo sporych ilości surowego białka jajek (15-20 na dzień), bo tworzy ono z tą witaminą nadzwyczajnie trwały kompleks, zwany awidyną, która uniemożliwia wchłanianie witaminy B7 poprzez organizm. Gotowanie jajek unieszkodliwia awidynę.Warto wiedzieć, iż niektóre niemowlęta rodzą się z wrodzonymi defektami enzymów biotynowych, których konsekwencje przyczyniają się do stworzenia symptomów charakterystycznych dla niedoboru biotyny. Zdarzenie tj. na razie obiektem badań biochemików i lekarzy, którzy leczą ten stan powiększonymi dawkami B7.Należy pamiętać, iż na liczba witaminy B7 w organizmie ma również wpływ poprawny stan błony śluzowej, szczególnie układu pokarmowego, na przykład jelit, które wytwarzają pewne dawki tej witaminy. Tak więc zdrowa flora bakteryjna układu pokarmowego - oczywiście, oprócz odpowiedniego odżywiania się - chroni nas również przed niedoborem, a zakłócenia w funkcjonowaniu tych narządów wywołują awitaminozę. W odniesieniu do ludzi nie stwierdzono toksyczności witaminy B7, chociaż u ciężarnych szczurów, które przyjmowały powiększone dawki tej substancji, następowały zaburzenia w wytwarzaniu estrogenu, a nawet resorpcja płodu. Źródła witaminy B7 w pożywieniu Jest ona szeroko rozpowszechniona w wielu produktach żywnościowych, jednak zawierają one jej bardzo niewiele. Można ją znaleźć w mleku, wątrobie, nerkach, żółtku jaj, serze, otrębach, rybach (sardynkach, łososiu), drożdżach, mięsie wieprzowym, cielęcym, drobiowym, ciemnym ryżu, kukurydzy i mące ze zbóż.Znajduje się w owocach (arbuzach, bananach, melonach, grejpfrutach, brzoskwiniach, winogronach), warzywach (kalafiorach, burakach, cebuli, grochu, pomidorach, szpinaku, marchwi) i orzechach, soi, rzepaku i słonecznikach.Jednak podobnie jak w razie innych witamin mechanizmy przetwarzania i utrwalania żywności wywołują obniżenie zawartości tej substancji w produktach. Ubytki witaminy B7 następują w okresie przemiału pszenicy albo kukurydzy, a również konserwowania warzyw. W konserwowanych odżywkach dla dzieci utraty witaminy B7 po 6 miesiącach przechowywania dochodzą do 15%. Czy wiesz, iż... . wit. B7 ulega stopniowemu rozkładowi pod wpływem promieniowania UV. W suchej postaci jest dość trwała, lecz w silnie kwaśnych i alkalicznych roztworach traci własną aktywność biologiczną, szczególnie w podwyższonej temperaturze. Współdziała z witaminami B5, B9 i B12. Łagodzi symptomy niedoboru witaminy B5 i cynku. Nazwa witaminy . wit. B7, a więc biotyna(dawniej . wit. H, koenzym R, czynnik ochronny X) Rola w organizmie bierze udział w syntezie i rozkładzie tłuszczów, aminokwasów i węglowodanów, jest niezbędna w przemianie materii, współdziała z insuliną, pobudza mechanizm przemiany glukozy, stabilizuje jej poziom we krwi, ma wpływ na poprawne funkcjonowanie mechanizmu nerwowego, zapewnia witalność, dobre samopoczucie, a również klasyfikuje odczuwanie bólu i wrażliwość czuciową, współdziała z aminokwasami, wpływa na zaopatrzenie nerwów w energię, na poprawny stan skóry, a również włosów i paznokci, kontroluje tłuszczową przemianę materii, wpływa na zawartość tłuszczu w skórze, zapobiega łojotokowi i wzmożonej aktywności gruczołów łojowych, klasyfikuje osadzanie dwutlenku węgla w purynach (składnikach substancji białkowych zachowujących cechy dziedziczne), uczestniczy w tworzeniu hemoglobiny konsekwencje niedoboru zaburzenia w funkcjonowaniu układu nerwowego, czyli depresja, apatia, wzmożona senność, stany lękowe, halucynacje, bóle mięśni, nerwowość, rozdrażnienie, lękliwość, nadwrażliwość czuciowa, cierpnięcie dłoni i stóp; nudności, strata apetytu, niedokrwistość, zwiększenie wątroby, przyrost poziomu cholesterolu we krwi; problemy skórne: szare błony śluzowe ust i gardła, zapalenia skóry, spojówek, odbarwianie włosów i skóry, wzmożona czynność gruczołów łojowych, wypadanie włosów, łuszczenie się naskórka, łojotok i łupież, rozdwajanie się paznokci konsekwencje nadmiaru nie jest toksyczna dla ludzi Źródła w pożywieniu mleko, wątroba, nerki, żółtko jaj, ser, otręby, ryby (sardynki, łososie), drożdże, mięso wieprzowe, cielęce, drobiowe, ciemny ryż, kukurydza i mąka zbóż, owoce (arbuzy, banany, melony, grejpfruty, brzoskwinie, winogrona), warzywa (kalafiory, buraki, cebula, groch, pomidory, szpinak, marchew), orzechy, soja, rzepak, słoneczniki
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.