Objawy ZAPARCIA przyczny. Czym jest co druga kobieta i co czwarty mężczyzna. Niestety, w większości.

Czy pomocne?

Zaparcia leczenie

Definicja ZAPARCIA: Na kłopoty powiązane z opróżnianiem jelita grubego cierpi co druga kobieta i co czwarty mężczyzna. Niestety, w większości przypadków sami doprowadziliśmy się do takiego stanu.Osoba dorosła powinna raz na dzień odwiedzić toaletę. O zaparciu możemy mówić wtedy, gdy: wypróżniamy się mniej niż trzy razy w tygodniu, stolce w jednej czwartej przypadków oddajemy z trudem, są one twarde albo mają wygląd tak zwany owczych bobków i regularnie towarzyszy temu uczucie niepełnego wypróżnienia.Co skutkuje męczące zaparcia i kłopoty z wypróżnianiem się? Jakie są nasze najczęstsze zaniedbania? Poranny pośpiech Jelito grube najczęściej wykazuje szczyt aktywności rano. Organizm domaga się opróżnienia. Niestety, to jest niezbyt dogodny okres dla większości z nas. Spieszymy się do pracy albo szkoły i hamujemy naturalny odruch organizmu, powstrzymując się od wypróżnienia. Nasz organizm jest zdezorientowany i po pewnym czasie odruch ten zanika. Powstają zaparcia nawykowe, które mogą przejść w przewlekłe.Nasza porada: Uregulujmy czas oddawania stolca, co rano dłużej przesiadując w toalecie. Musimy zwyczajnie wstać nieco przedtem niż zwykle. Zmuszenie naszego organizmu do regularnych wypróżnień ułatwi tymczasowe przyjmowanie środków przeczyszczających, takich jak herbatka z senesem, Xenna. Odstawiamy je natychmiast, gdy organizm na powrót przyzwyczai się do stałej pory wypróżniania się. Zbyt niewiele błonnika Drugim grzechem, jaki regularnie popełniamy, jest niewłaściwe odżywianie. Jemy zbyt wiele pokarmów cieżko strawnych, tłuszczów zwierzęcych i rafinowanych węglowodanów (biała mąka i cukier), które długo zalegają w żołądku i jelitach, z kolei spożywamy zbyt niewiele warzyw i owoców.główne jest jednak zapewnienie stałego źródła błonnika. W codziennej diecie znajduje się go od 7-8 gramów. Eksperci żywieniowcy twierdzą, iż powinno go być cztery - pięć razy więcej, a więc 28-45 gramów. Błonnik - niestrawne części wytwórów roślinnych - działa jak miotła w przewodzie pokarmowym, usuwając z organizmu resztki pokarmowe. Błonnik powiększa objętość stolca i ułatwia jego przechodzenie poprzez jelita. Pochłaniając wodę, skutkuje zmiękczenie kału i ułatwia wydalenie go.Nasza porada: Zmieńmy nawyki żywieniowe - zamiast białego pieczywa spożywajmy wiele warzyw (nie gotujemy ich zbyt długo i staramy się jeść je jak najczęściej surowe) i świeżych owoców wspólnie ze skórką (o ile mamy pewność, iż nie są skażone chemicznie; pamiętajmy również o ich starannym umyciu). Pijmy gęste nektary i soki zawierające przetarte owoce czy warzywa.Uwaga: Pokarmy zawierające wiele błonnika powinniśmy wprowadzać do organizmu etapowo, aby miał on czas się do nich przyzwyczaić. Jeśli uczynimy to gwałtownie, będziemy cierpieli na bóle brzucha i wzdęcia. Otręby i pszeniczne kiełki stosować należy wtedy, gdy zaleci to doktor. Jedzenie na tempo Największą krzywdę robią sobie osoby, które jedzą w pośpiechu i nieregularnie. Pożywienie jest nieprecyzyjnie pogryzione i przeżute, a wówczas nasz organizm nie radzi sobie z procesami trawiennymi. Pokarm zalega w jelitach i nadmiernie fermentuje. e i niezbyt częste, zalegający stolec jest wydalany rzadko i z trudnością.Nasza porada: Zadbajmy o minimum komfortu dla swojego organizmu - jedzmy posiłki o stałych porach, bez pośpiechu, starannie żując i nie przejadając się. Wysuszony organizm Jedną z przyczyn zaparć to jest, iż zbyt niewiele pijemy. Kał jest wówczas twardy i zbity w grudki, bo nasz organizm otrzymując zbyt niewiele płynów, wchłania je z jelita grubego.Nasza porada: Powinniśmy naszemu organizmowi dostarczyć 2,5-3 litry płynów na dzień. Pijmy zagęszczone, z sporą ilością błonnika soki owocowe i warzywne i wodę mineralną - koniecznie niegazowaną. Brak ruchu Prowadzimy coraz bardziej siedzący tryb życia, niewiele chodzimy. skutkuje to, iż nasz mechanizm trawienny źle funkcjonuje, podobnie jak pozostałe organy.Nasza porada: Wygospodarujmy sobie chwilę na stały codzienny spacer. Idealne byłoby kupienie psa, który zmuszałby nas do dłuższych przechadzek. Przydałaby się także regularna, niezbyt forsowna gimnastyka. Postarajmy się w weekendy, aby nasz wypoczynek był aktywny - wybitna będzie robota na działce, pływanie albo gimnastyka. Co najmniej na parę godz. zapomnijmy o telewizorze. Na urlopach nie wylegujmy się godzinami bez ruchu na kocu czy leżaku. Na przeczyszczenie Preparaty przeczyszczające zażywane sporadycznie są błogosławieństwem dla naszego organizmu. Zwiększają liczba wody w zawartości jelit, poprzez co stolec staje się bardziej miękki, a wypróżnienia łatwiejsze. Pamiętajmy jednak, iż stosowane często upośledzają czynności jelit, które się do nich przyzwyczajają i tym samym "rozleniwiają". Bez stałych i niekiedy coraz większych dawek nie chcą pracować i wydalać resztek pokarmowych. Nasza porada: Zaufajmy lekarzom i producentom leków. Zażywajmy środki przeczyszczające tylko w odpowiednich ilościach i czasie poprzez nich polecanym. Regulująco na wydalanie stolca może wpływać szklanka wody pita na czczo, łyżeczka masła albo miodu bądź sok z kapusty kwaszonej spożywane przed snem lub przed śniadaniem. Bogatym źródłem błonnika są suszone brzoskwinie (24 g błonnika na 100 g produktu), suszone śliwki i migdały (po 14 g błonnika). Mniej ma go chleb typu Graham, groch i rodzynki (po 7 g), kukurydza (6 g), seler (5 g), pory i brokuły (po 3,5 g) i jabłka, banany i truskawki (po 2 g). W trawieniu pomagają również orzechy i nasiona, kwaśne mleko, maślanka, kefir i jogurty. Środki przeczyszczające: sól gorzka, Bisacodyl, ziołowe mieszanki, tabletki i herbatki, na przykład tabletki Normolax - z liściem senesu i korą kruszyny, Rzewex - z korzeniem rzewienia, herbatka Figura ą z liściem senesu, Degrosan z korą kruszyny (Herbapol Lublin), a również Alax, Altra, Rhelax, Regulax
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.