Leczenie Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. IV– pięćdziesięciolatki przyczyny. Co znaczy jeżeli.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak dbać o serce i układ krążenia? Cz. IV– pięćdziesięciolatki?

Definicja z ang. How to take care of the heart and circulatory system? Vol. IV pięćdziesięciolatki, z niem. Wie zu kümmern sich um das Herz-Kreislauf-System? Vol. IV pięćdziesięciolatki.

Co to znaczy: Moment pomiędzy 50, a 60 rokiem życia jest w najwyższym stopniu niebezpieczny jeżeli chodzi o ryzyko zawału serca. W tym czasie zdrowy tryb życia i odpowiednia dieta są tak istotne jak nigdy wcześniej. jeżeli jesteś po 50-tce i chcesz dowiedzieć się co zrobić, tak aby zadbać o własne serce, zapraszam do lektury. Rady dla pozostałych grup wiekowych znajdziesz w innych artykułach z tej serii.
krok 1


dbanie o serce - krok 1

Pomyśl nad tym co i kiedy jesz
To regularnie powtarzana reguła: jedz śniadanie jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak. Ma ona szczególne znaczenie dla osób w wieku 50+. W razie tej grupy wiekowej większa część kalorii powinna być spożywana rano. Należy uwolnić się od myślenia, iż potrzebujemy zjeść trzy duże posiłki na dzień. Poranny zastrzyk kalorii jest ważny z racji na powiększenie metabolizmu i zyskanie energii potrzebnej na cały dzień. Obfity obiad nie jest przestępstwem, lecz już zjedzenie dużej kolacji może negatywnie wpływać na sen i układ trawienny. Nadmiar spożytych wieczorem kalorii nie jest spalany w nocy, lecz przekształca się w tkankę tłuszczową.
krok 2


dbanie o serce - krok 2

Znajdź sobie dodatkowe zajęcie
Gdy jesteśmy młodsi, mamy na głowie mnóstwo spraw: małżeństwo, opiekę nad dziećmi, karierę. Z czasem te najważniejsze wydarzenia w naszym życiu przechodzą już do przeszłości zostawiając po sobie wszechogarniającą pustkę. Depresja, apatia i osamotnienie są problemami tkwiącymi w naszej psychice, lecz również bezpośrednio przekładającymi się na kondycję naszego serca i układu krwionośnego. Z tego powodu, zamiast siedzieć w domu i patrzeć w okno, znajdź sobie dodatkowe zajęcie. Zostań wolontariuszem w domu dziecka, czy schronisku, zapisz się na jogę, czy basen, dołącz do kółka zainteresowań. Poczucie bycia potrzebnym ma olbrzymi wpływ nie tylko na twoje zdrowie psychiczne, lecz i fizyczne.
krok 3


dbanie o serce - krok 3

Uważaj na osteoporozę
Po ukończeniu 50 roku życia koniecznie należy wykonać badanie gęstości kości. Menopauza, przypadki zachorowania na osteoporozę w rodzinie, wszystko to powiększa ryzyko choroby. Mimo że osteoporoza nie ma bezpośredniego związku z układem sercowo-naczyniowym, czynniki, które predysponują do osteoporozy są takie same jak te, które zwiększają ryzyko chorób serca. Można wśród nich wymienić dwa najważniejsze: brak ruchu i ubogą dietę. Zadbaj więc o zdrowe, silne kości i nie zapominaj o aktywności fizycznej. Nawet regularny spacer robi wielką różnicę. Słabe kości, to większe ryzyko upadku i złamania, złamanie wiąże się z unieruchomieniem, a to prowadzi do przybrania na wadze i innych problemów ze zdrowiem (na przykład zatorów). Wszystkie te czynniki niekorzystnie wpływają na stan serca i układu krążenia. Pamiętaj więc, silne kości to zdrowe serce.
krok 4
Profilaktyka serca dla pozostałych grup wiekowych:
Dwudziestolatki
Trzydziestolatki
Czterdziestolatki
Sześćdziesięciolatki
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.