Leczenie Jak zapobiegać nadciśnieniu przyczyny. Co znaczy zdrowotnym. Bez względu na wiek, czy stan.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak zapobiegać nadciśnieniu?

Definicja z ang. How to prevent hypertension, z niem. Wie um zu verhindern Hypertonie.

Co to znaczy: Wysokie ciśnienie krwi, zwane także nadciśnieniem, jest poważnym problemem zdrowotnym. Bez względu na wiek, czy stan fizyczny są jednak pewne rzeczy, które możemy zrobić, aby uniknąć wysokiego ciśnienia. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci obniżyć ciśnienie krwi.
krok 1
Jeżeli masz nadwagę, zrzuć kilka kilogramów.
Utrzymanie właściwej wagi pomoże zapobiec wysokiemu ciśnieniu krwi. Powrót do zdrowej wagi nie jest w ogóle taki trudny, jak się wydaje. Możesz zacząć od ograniczenia wielkości porcji i ilości przekąsek. Staraj się unikać wysokokalorycznej żywności. Jeżeli codziennie spożyjesz tyle kalorii, ile jesteś w stanie spalić, utrzymasz własną wagę. Jeżeli przyjmiesz mniej kalorii, niż spalisz w ciągu dnia, schudniesz, a pomniejszenie wagi pomoże obniżyć ciśnienie krwi.
krok 2
W czasie planowania posiłków pomyśl o swoim sercu.
Wybierz dietę, która zawiera wiele owoców i warzyw. Spożywaj żywność o niskiej zawartości tłuszczu i unikaj wytwórów o wysokiej zawartości tłuszczy nasyconych i cholesterolu. Zdrowe serce pomaga utrzymać ciśnienie krwi na odpowiednim poziomie.
krok 3
Jedz mniej soli i sodu.
Sól i sód mogą zwiększyć ciśnienie krwi, dlatego tak istotne jest, aby czytać etykiety na żywności. Uważane jest, iż w ciągu dnia powinno się spożyć nie więcej niż 1 łyżeczkę soli. Jeżeli jesz konserwy, przetwory i wyroby garmażeryjne, wybieraj te marki, które maja niższą zawartość sodu.
Jeżeli zwykle solisz potrawy przy stole, postaraj się to ograniczyć albo całkiem zrezygnuj. Może to zając trochę czasu, lecz przyzwyczaisz się do nowych smaków. Być może po pewnym czasie okaże się, iż jedzenie smakuje lepiej, gdy używa się mniej soli. Żywność typu Fast food może zawierać wiele sodu. Jeżeli jednak decydujesz się na jej zakup, wybierz tę o najmniejszej zawartości tego pierwiastka i soli. Ograniczenie spożycia soli pomaga zapobiegać nadciśnieniu.
krok 4
Ogranicz spożycie alkoholu.
Mężczyźni w ciągu dnia mogą spożyć nie więcej niż dwa drinki, tymczasem kobiety mogą przyjąć nie więcej niż jeden napój alkoholowy na dzień.
krok 5
Zwiększ aktywność fizyczną.
Ćwiczenia to główny czynnik w zapobieganiu nadciśnieniu. Jeżeli teraz bardzo niewiele się ruszasz, zacznij powoli i ćwicz przynajmniej 30 min. na dzień na średnim poziomie aktywności. Wybierz się na spacer albo pojeźdź na rowerze codziennie. Jeżeli nie masz za wiele czasu, możesz podzielić całe 30 min. ćwiczeń na mniejsze sesje po 10 – 15 min..
krok 6
Rzuć palenie.
Badania wykazały, iż palenie powiększa ryzyko rozwoju chorób serca, udaru mózgu, chorób naczyń krwionośnych i zachorowań na różnego rodzaju raka.
krok 7
Porozmawiaj z lekarzem.
Umów się na wizytę u specjalisty. Dowiedz się, co jest powodem wystąpienia nadciśnienia i jaki to ma wpływ na twoje zdrowie. Doktor na pewno przepisze ci środki, które mają na celu zapobieganie i leczenie tej dolegliwości.
krok 8
Jeżeli doktor przepisze ci leki, przyjmij je.
istotne jest, by wiedzieć:
Co dany lek ma zrobić?
Jak zażywać ten lek i kiedy?
Czy lek może być stosowany z innymi lekami i witaminami, które przyjmujesz?
Jeżeli doktor przepisze ci leki, nie bój się zadawać pytań i zasięgnąć opinii innego lekarza. Kiedy już zrozumiesz po co przyjmujesz dane laki, zastosuj rekomendowane dawki.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.