Leczenie Jak wykonać ćwiczenia na kręgosłup przyczyny. Co znaczy należy wstać możliwie szybko i.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak wykonać ćwiczenia na kręgosłup?

Definicja z ang. How do exercises for the spine, z niem. Wie Übungen für die Wirbelsäule.

Co to znaczy: Osoby cierpiące na ból krzyża nie powinny długo leżeć w łóżku. Po obudzeniu się należy wstać możliwie szybko i przejść do codziennej porannej gimnastyki. Nie musi ona być długa i męcząca. Każda osoba cierpiąca na bóle kręgosłupa powinna nabrać zwyczaju systematycznego wykonywania ćwiczeń wzmacniających kręgosłup, mięśnie brzucha i poprawiających elastyczność ciała. Takie ćwiczenia rozluźniają napięte mięśnie i więzadła, zmniejszają podrażnienie powierzchni stawowych na wyrostkach kręgów i złagodzą symptomy rwy kulszowej.
krok 1


ćwiczenia na kręgosłup

Połóż się na plecach na podłodze. Pod kark możesz położyć malutką poduszeczkę albo zwinięty w wałek ręcznik. Ugnij kolana a następnie przyciskając do podłogi część lędźwiową pleców, unieś lekko miednicę. Chwyć obiema rękami jedno kolano i delikatnie przyciągnij je do klatki piersiowej na 10 sekund. Następnie opuść stopę do pierwotnej pozycji. Czynność powtórz z drugą nogą. Ćwiczenie wykonaj na obydwie nogi po 10 razy.
krok 2
Połóż się na plecach na podłodze. Wyprostuj nogi. Splecione dłonie połóż na dolnej części brzucha. Oddychaj głęboko i wolno. W czasie wydechu powoli unoś wyprostowane ramiona ze splecionymi dłońmi, dopóki nie znajdą się ponowo nad twoją twarzą. Nie przerywając tego ruchu, rozpocznij wdech opuszczając ramiona za głowę aż nareszcie opuść je na podłogę. Następie unosząc ramiona wykonaj wdech, zaś opuszczając je na dolną część brzucha wydech. Wciśnij brzuch dłońmi. Ćwiczenie powtórz 5-6 razy.
krok 3
Połóż się na plecach uginając nad brzuchem kolana i trzymając rękoma dolne części ud. Skul się nieco i przenieś ciężar ciała na dolą część pleców. Następnie kilka razy zakołysz się z boku na bok.
krok 4
Połóż się na brzuchu, kładąc dłonie na podłodze tuż pod barkami. Następnie unieś głowę i barki tak wysoko jak tylko możesz. Nie odpychaj się rękami tylko wykorzystaj mięśnie pleców. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.