Leczenie Jakie sporty są najlepsze dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa przyczyny. Co znaczy.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jakie sporty są najlepsze dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa?

Definicja z ang. What sports are best for people suffering from back pain, z niem. Welche Sportarten sind am besten für Leute mit Rückenschmerzen.

Co to znaczy: Jeśli bardzo regularnie narzekasz na bóle kręgosłupa, albo czujesz, iż w różnych przypadkach nadwyrężasz go, nie oznacza to, iż musisz kompletnie rezygnować z uprawiania sportów. Aczkolwiek w takiej sytuacji należy odpowiednio zaplanować i dobrać ćwiczenia, należy pamiętać o tym, iż wysiłek fizyczny jest wskazany także w rehabilitacji takich przypadłości. Ponadto odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą Ci zadbać o właściwe rozciągnięcie napiętych mięśni kręgosłupa i poprawią ich elastyczność. Dlatego będziesz czuć się bardziej sprawnie a kręgosłup będzie mniej boleć.
krok 1
Po pierwsze musisz znaleźć motywację do wykonywania ćwiczeń.
Zapewne niekiedy czujesz zmęczenie i ból mięśni więc myślisz głównie o odpoczynku. Jednakże nie to jest dobre rozwiązanie, a jedynie pogłębianie swoich przypadłości i totalne zaniedbanie swojej kondycji. Takie zachowanie może prowadzić do codziennego przemęczenia a nawet może wywoływać u niektórych osób depresje. Dlatego warto uświadomić sobie, iż dobranie odpowiednich ćwiczeń i ich właściwe wykonywanie jest niezwykle istotne w rehabilitacji kręgosłupa.
krok 2
Poranna gimnastyka.
Jednymi z ćwiczeń, które należy wykonywać każdego dnia jest poranna gimnastyka. Wystarczy nawet pół godziny po przebudzeniu, aby poczuć się lepiej i mieć więcej wigoru do dalszego funkcjonowania w ciągu całego dnia. Ćwiczenia gimnastyczne są przede wszystkim wskazane dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia (np. codzienna robota w biurze, przy stole). W tym celu rozłóż matę na podłodze, albo połóż się na łóżku. Wykonaj serię kilku ćwiczeń, (np. zrób klęk podparty. Następnie unoś lewą rękę i prawą nogę do poziomu i odwrotnie.
krok 3
Jogging.
Możesz również uprawiać jogging. Jednak nie należy za bardzo nadwyrężać i męczyć organizmu dlatego rekomendowane jest wykorzystywanie tak zwanych marszobiegów. Możesz przebiec 500 metrów, po czym poprzez następne 100 maszerować. W ten sposób wysiłek fizyczny poprawi Twoją kondycję, równocześnie nie nadwyrężając niektórych partii kręgosłupa.
krok 4
Pływanie
Dla osób cierpiących na bóle i problemy z kręgosłupem rekomendowane jest bardzo regularnie pływanie. Nie musisz czekać do lata, aby móc wykąpać się w jeziorze. Chodź jak najczęściej na basen, gdzie z powodzeniem zadbasz nie tylko o poprawę zdrowia Twojego kręgosłupa ale wysmuklisz całą własną sylwetkę. Najczęściej polecanym stylem pływania jest styl grzbietowy. Możesz również pływać żabką (nie tyczy się ten styl osób, które cierpią na problemy z szyjnym odcinkiem kręgosłupa).
krok 5
Rozciąganie
Trzeba także odpowiednio rozciągać ciało. W tym celu możesz stosować niektóre z ćwiczeń jogi.
krok 6
Unikaj sportów zespołowych
Jeśli cierpisz na problemy z kręgosłupem musisz unikać sportów kontaktowych, to oznacza zespołowych. Nie możesz biegać na długie dystanse, grać w tenisa ziemnego, czy także wykonywać niektórych ćwiczeń na siłowni.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.