Leczenie Jak być szczęśliwym przyczyny. Co znaczy gdyż dla każdego szczęście znaczy zupełnie inny.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak być szczęśliwym?

Definicja z ang. How to be happy, z niem. Wie glücklich zu sein.

Co to znaczy: To pytanie od wieków nurtuje sporo pokoleń. Zdania na ten temat są podzielone, gdyż dla każdego szczęście znaczy zupełnie inny stan. Wszystko zależy od tego, kiedy czujemy się szczęśliwi i od tego, co chcemy w życiu osiągnąć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek - nie to jest jednak recepta na szczęście, ale rady na zmianę metody postrzegania świata.
krok 1
Po pierwsze i najważniejsze - doceniaj to co masz! Ponad 3/4 osób nie zdaje sobie sprawy jak ogromne szczęście posiada. sporo osób marzy wręcz o takiej pracy jak Ty, nie ma nawet dachu nad głową, a Ty się martwisz, iż kolor włosów wyszedł Ci inny, niż na pudełku z farbą. Staraj się racjonalnie oddzielać własne prawdziwe problemy od czystych fanaberii. Dostrzegaj to, co już masz. Ludzie mają tendencję do tego, iż skoro już coś posiadają, tj. to niewiele istotne. Co z tego, iż masz męża? To oznacza, iż musisz przestać walczyć o jego serce i obarczać go samymi problemami? NIE! Doceń, iż jest on zawsze w okolicy i nie wyładowuj się na nim, kiedy tylko masz niedobry humor. Związek to nie umowa, tylko roślina, którą trzeba pielęgnować. Lecz to nie tyczy się tylko relacji międzyludzkich. Doceniaj to, co masz, iż masz gdzie mieszkać i iż nawet masz sposobność w spokoju przeczytać ten artykuł. Jeżeli otworzysz oczy i zobaczysz ile posiadasz, z pewnością staniesz się szczęśliwsza.
krok 2
Dziel własne szczęście z innymi. Radość przeżywana w samotności jest chyba gorsza od smutku. Niby jest wszystko dobrze, jednak czegoś brakuje. Dziel się więc swoim szczęściem i sama sprawiaj, iż inni ludzie będą się uśmiechać. Traktuj ludzi dokładnie tak, jak sama chciałabyś, by traktowano Ciebie. Ciesz się szczęściem innych ludzi. Pamiętaj, iż uśmiech jest zaraźliwy!
krok 3
Doceniaj nawet najmniejszą iskierkę szczęścia - np. to, iż zdążyłaś na autobus w ostatniej chwili i nie musiałaś czekać dziesięć min. na kolejny, iż koleżanka dzwoniła i życzyła Ci miłego dnia. Dzięki takim małym promyczkom dzień staje się lepszy, ciekawszy. Nie pozwól, by kilka promyczków zasłoniła chmura z niewiele istotnym problemem. Korzystaj z każdej okazji do szczęścia!
krok 4
Panuj nad własnymi emocjami. Nie popadaj w złość z byle powodu. Zanim wybuchniesz, zastanów się co Cię złości w tej sytuacji, co jest w tym takiego irytującego. Naucz się nazywać emocje i sobie z nimi radzić. Nie warto ich „zjadać”. Jeżeli kipi w Tobie, wyżyj się na worku treningowym, wybiegaj się. Sport idealnie rozkłada niekorzystne emocje.
krok 5
Nie będziesz szczęśliwa, dopóki nie zmienisz swojego metody postrzegania świata. Doceniaj to, co masz, a swoich problemów nie wyolbrzymiaj. Dziel się swoim szczęściem, dobrze traktuj ludzi, a z pewnością odpłacą Ci tym samym. Nie szczędź swojej energii i przyjmij wyzwania jakie stawia życie.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.