Leczenie Jak łatwo zasnąć przyczyny. Co znaczy wyeliminować i cieszyć się właściwym wypoczynkiem.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak łatwo zasnąć?

Definicja z ang. As easy to fall asleep, z niem. So einfach einzuschlafen.

Co to znaczy: Problemy ze snem to przypadłość wielu z nas. Oto proste rady, jak je wyeliminować i cieszyć się właściwym wypoczynkiem.
krok 1
Ureguluj swój tryb życia. Twój organizm lubi postępowanie wg pewnych schematów, gdyż w pewien sposób jest w stanie „przewidzieć”, co będzie dalej. Tak jak regularne spożywanie posiłków reguluje przemianę materii, tak samo wstawanie i chodzenie spać o tych samych porach skutkuje, iż łatwiej będzie ci zasnąć, gdyż organizm będzie czuł, iż nadeszła już pora na sen. Łatwiej będzie ci także wstawać.
krok 2
Nie jedz późnych i ciężkich kolacji. Organizm przed snem ma się wyciszyć i uspokoić, by łatwiej było ci zasnąć, a nie dostać dodatkową porcję energii, którą będzie musiał przetrawiać poprzez całą noc. Zjedz lekki posiłek na około 4 godziny przed pójściem do łóżka. Tylko później nie podjadaj. Dlatego rano z większym apetytem zjesz śniadanie.
krok 3
Nie pij kawy późnym popołudniem, ani wieczorem. Jeśli naprawdę masz ochotę, możesz po południu wypić lżejszą kawę, na przykład cafe latte, czy cappuccino. Możesz także napić się kawy bezkofeinowej.
krok 4
Nie pij zbyt późno napojów energetyzujących, bo działają podobnie jak kawa. Najlepiej zresztą nie pij ich w ogóle, gdyż są bardzo szkodliwe, nareszcie to sama chemia.
krok 5
Przed snem możesz za to napić się herbatki relaksującej. Pomoże ci się wyciszyć i zasnąć.
krok 6
Unikaj stresowych sytuacji wieczorem. Jeśli się zdenerwujesz, efektywnie wybijesz organizm z rytmu i trudno będzie ci zasnąć.
krok 7
Nie myśl o niczym, kiedy już leżysz w łóżku. Nawet, jeśli masz dużo problemów, teraz już i tak nic nie wymyślisz. Jutro będziesz mieć na to cały dzień, a lepiej będzie ci rozwiązywać problemy, kiedy będziesz wyspana.
krok 8
Przed snem weź gorącą kąpiel z płynem do kąpieli, olejkiem albo solami o zapachu lawendy lub weź ciepły prysznic z żelem lawendowym albo innym relaksującym. Istotne jest, aby ten prysznic nie był chłodny, bo podziała orzeźwiająco zamiast wyciszająco.
krok 9
Tuż przed zaśnięciem nie oglądaj telewizji, ani nie korzystaj z komputera. Zamiast tego poczytaj książkę albo gazetę.
krok 10
Wywietrz sypialnię wcześniej i zadbaj, aby nie było w niej nocą zbyt ciepło. Przykręć kaloryfer i jeśli na dworze jest ciepło, zostaw okno uchylone. Świeże powietrze dotleni organizm i rano poczujesz się jak nowo narodzona.
krok 11
W aptekach dostępne tabletki na sen, lecz nie to jest najlepsze rozwiązanie. Użyte od czasu do czasu sztucznie wywołają sen, lecz nie zlikwidują powody bezsenności. Stosowane często bardzo łatwo uzależniają, nawet te ziołowe. Zwyczajnie to jest coś, do czego organizm się przyzwyczaja i trudno mu później bez tego funkcjonować.
krok 12
W przypadku długo utrzymujących się problemów ze snem, na które nie pomagają powyższe rady, umów się na wizytę do lekarza.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.