Leczenie Jak leczyć depresję metodami naturalnymi przyczyny. Co znaczy nasennych, jednakże.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak leczyć depresję metodami naturalnymi?

Definicja z ang. How to treat depression with natural methods, z niem. Wie zu Depressionen mit natürlichen Methoden behandeln.

Co to znaczy: Depresję leczy się zazwyczaj dzięki leków antydepresyjnych albo środków nasennych, jednakże regularnie lekarze przepisują je przedwcześnie i bez dokładnego zapoznania się z powodem wystąpienia depresji. Zdarza się, iż wykorzystywanie tych leków nie jest w ogóle niezbędne i utrudnia tylko powrót do zdrowia. Jest sporo innych sposobów leczenia depresji w szczególności takich, które mają charakter przejściowy. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych porad, które mogą okazać się skuteczniejsze i bardziej trwałe w działaniu niż środki farmakologiczne.
krok 1


ćwiczenia na siłowni

Ćwiczenia fizyczne.
Tak to prawda bardzo trudno jest zacząć często ćwiczyć, lecz prawdą jest również, iż ćwiczenia fizyczne pomagają poczuć się lepiej. Wysiłek fizyczny wzmaga wydzielanie się w organizmie endorfin, które są hormonami szczęścia, pomagają nam poczuć się lepiej, wpływają na zwiększanie się własnej wartości a co za tym idzie zmniejszają symptomy stresu, depresji i niepewności. Kluczem do sukcesu jest regularność. Powinieneś ćwiczyć, przynajmniej poprzez 30 min. trzy razy w tygodniu, lecz pamiętaj, iż im częściej tym lepiej, więc najskuteczniejsze będą codzienne ćwiczenia. Wszystko jedno, jaką wybierzesz dyscyplinę, może to być spacer, jogging, pływanie, taniec czy aerobik byle wywoływało szybsze bicie serca i wystąpienie potu na skroniach. Wierzcie albo nie, lecz jeśli wytrwacie będziecie się cieszyć.
krok 2
Wsparcie z otoczenia.
Kiedy jesteś w depresji starasz się za wszelaką cenę izolować i unikasz towarzystwa, a przecież powodem depresji jest samotność. Wyjdź z domu i zacznij cieszyć się życiem! Na początku może ci się to nie podobać, lecz nie poddawaj się, nareszcie to poprawi twoje samopoczucie i sprawi, ze nie będziesz czuć się tak samotnie. jeśli nie utrzymujesz z nikim bliskich stosunków przyłącz się do grup zorganizowanych, klubu sportowego, działalności przy swojej parafii, zapisz się na warsztaty i tym podobne Sprawdź kilka alternatyw i znajdź to, co lubisz. Kto szuka nie błądzi! I przede wszystkim nie poddawaj się!
krok 3
Porozmawiaj o tym, co cię dręczy.
Jest no w najwyższym stopniu skuteczny sposób łagodzenia depresji. Podziel się własnymi problemami, uzewnętrznij je zamiast dusić w sobie. Będziesz zaskoczony jak sporą ulgę ci to przyniesie a ponadto będziesz mógł spojrzeć na wszystko z pewnej perspektywy. Porozmawiaj z kimś z rodziny, z zaufanym przyjacielem albo, jeżeli wolisz z psychologiem. Doskonałym rozwiązaniem jest także przelewanie smutków na papier, zacznij, więc prowadzić pamiętnik albo napisz książkę.
krok 4
Dogadzaj sobie.
Zasługujesz na wszystko, co najlepsze! Zrób sobie kąpiel z pianą, kup sobie coś, o czym od dawna marzysz, słuchaj muzyki którą lubisz, zafunduj sobie masaż, aromaterapię, albo zamocz się w wannie z kropelką kojącego olejku lawendowego – zrób to i wiedz ze jesteś kimś wyjątkowym. Naucz się mówić "nie", gdy ktoś oczekuje od ciebie czegoś niewłaściwego. Mów "tak" sobie, gdy jest ci to potrzebne. jeżeli powiesz sobie "nie mam wystarczająco wiele czasu, by to zrobić dla siebie" zastanów się czy dla kogoś innego znajdziesz czas. Okaże się pewnie, iż dla innych zawsze znajdziesz czas, którego nie masz nigdy dla siebie samego. Zapamiętaj więc, iż twoje potrzeby są tak samo istotne jak potrzeby innych ludzi. Nie rób z siebie męczennika i nie obwiniaj innych o to, iż zbyt niewiele się o ciebie troszczą.
krok 5
Odpowiednia dieta.
Dieta powinna być odpowiednia nie tylko dla tych odchudzających się. Jedz zdrowo i ciesz się jedzeniem. Są produkty, które pozytywnie wpływają na samopoczucie na przykład jedzenie niektórych węglowodanów skutkuje wzmożone wydzielanie serotoniny, która jest jednym z hormonów szczęścia. Do pokarmów, które w najwyższym stopniu wpływają na przyrost poziomu serotoniny należą: owies, pszenica i banany. Upewnij się (najlepiej zrób badania) czy masz w organizmie odpowiednio wiele witaminy B, magnezu, cynku i żelaza, niedobór każdego z tych składników może powodować depresję i bezsenność.
krok 6
Naturalna alternatywa dla środków farmakologicznych.
Jest sporo naturalnych środków, którymi można z powodzeniem zastąpić leki antydepresyjne i nasenne. Badania dowodzą, iż doskonałym środkiem antydepresyjnym jest wywar z dziurawca, a ma on znacznie mniej skutków ubocznych niż leki przepisywane poprzez lekarza. Męczennica, melisa, lawenda to doskonałe środki uspokajające i ułatwiające zasypianie. Jest także sporo gotowych mieszanek ziołowych i preparatów ziołowych w formie tabletek o działaniu antydepresyjnym i nasennym.
krok 7
Naucz się sposobów relaksacji albo medytacji.
Techniki relaksacyjne i medytacja są łatwe do nauczenia się i pomagają w leczeniu depresji. Wiadomości o medytacji znajdziesz w czasopismach medycznych, internecie a również w wielu książkach na temat relaksacji.
krok 8


depresja

Zrozum symptomy.
Odpowiedz sobie na pytania, które pomogą ci ustalić przyczynę takiego samopoczucia. Czemu masz depresję? Co cię gnębi? Co trzeba zmienić abyś poczuł się lepiej? Czy to jest coś z twojego obecnego życia? A może gnębi cię nierozwiązana kwestia z przeszłości? Czy twoje obawy są rzeczywiste, czy może powiązane są z twoją niską samooceną, czy może dotyczą spraw z dzieciństwa albo problemów w związku? symptomy depresji są bardzo uciążliwe, lecz są także pierwszymi sygnałami ostrzegawczymi, ze odbywa się coś niedobrego i trzeba to zmienić. Słuchaj swojego ciała i pracuj nad problemami, by uniknąć pogorszenia stanu zdrowia.




Wskazówki i ostrzeżenia
jeśli naturalne środki nie poprawiają twojego samopoczucia koniecznie zgłoś się do specjalisty.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.