Leczenie Jak przestać się martwić przyczyny. Co znaczy zdrowsi i szczęśliwsi. Jeżeli tylko trochę.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak przestać się martwić?

Definicja z ang. How to stop worrying, z niem. Wie man aufhören, sich Sorgen.

Co to znaczy: Pozytywne nastawienia do otaczającego nas świata sprawia, iż czujemy się zdrowsi i szczęśliwsi. Jeżeli tylko trochę się postaramy, możemy chociaż poprzez chwilę poczuć się lepiej. To jest jedna z najłatwiejszych rzeczy, które możemy zmienić w swoim życiu i co najważniejsze – można zrobić to od zaraz...
Notes i długopisWewnętrzny spokój
krok 1


Uśmiechaj się!

Uśmiechaj się. Najnowsze badania wykazały, iż uśmiech przyczynia się do wzrostu ilości naturalnych substancji chemicznych w organizmie, które mogą powodować poprawę twojego stanu zdrowia. Niesie to ze sobą same korzyści, niezależnie od tego czy masz ochotę się uśmiechać czy także nie. Twój uśmiech przyniesie korzyści również innym. Jeżeli będziesz się uśmiechał do napotkanych przypadkowo osób, sprawisz, iż oni także poczują się lepiej. Zatem nie przejmuj się niczym i uśmiechaj się do innych, szczerze czy także nie, lecz pamiętaj, iż to jest dobre dla ciebie i odbiorcy.
krok 2
W dzienniku zanotuj to, co cię martwi i czym się przejmujesz. Zamieść w nim najgorszy scenariusz, który sobie wyobraziłeś.
krok 3
Pomyśl o tym, w jaki sposób możesz uporać się z tym wymyślonym, najgorszym scenariuszem.
krok 4
Podejmij wszelakie działania mające na celu zmianę albo przejęcie kontroli nad sprawami, które sprawiają , iż ty zaczynasz się martwić i przejmować.
krok 5
Spójrz trzeźwym okiem na wszystkie niepokojące cię sprawy, których uważasz, iż nie jesteś w stanie w żaden sposób zwalczyć. Zastanów się, które z nich są wyolbrzymione i zniekształcone i niewiele realne.
krok 6
Zajmij się każdą z tych niepokojących myśli. Dla każdej z nich postaraj się napisać alternatywną i bardziej realistyczną myśl. Przekonasz się, iż przejmujesz się i martwisz niepotrzebnie.
krok 7
Spróbuj złapać się na tym, kiedy wymyślasz sobie w głowie coś niepokojącego, czym zaczynasz się przejmować. Zatrzymaj się i wymyśl coś alternatywnego.
krok 8


Głębokie oddychanie

Ćwicz techniki relaksacyjne i redukujące stres. Prostym metodą na wyciszenie umysłu i uspokojenie ciała jest wykonanie kilku głębokich wdechów i wydechów. Weź głęboki wdech licząc do sześciu, a następnie powoli uwolnij powietrze z płuc, także licząc do sześciu. Ćwiczenie wykonaj poprzez 5 min., stopniowo możesz wydłużyć jego czas trwania do 20 min..
krok 9
Naucz się akceptować to, nad czy nie masz kontroli i czego nie możesz zmienić. Poszukaj książek, które pomogą ci zwalczyć lęk, niepokój, dzięki nim odzyskasz spokój wewnętrzny i przestaniesz się przejmować.




Wskazówki i ostrzeżenia
Przedstaw swój problem bliskiej osobie – spojrzysz na niego z innej perspektywy.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.