Leczenie Jak zarządzać czasem przyczyny. Jak leczyć ponieważ po prostu brakuj ci czasu. Pomocne.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak zarządzać czasem?

Definicja z ang. How to manage time, z niem. Wie zu verwalten Zeit.

Jak leczy PSYCHOLOG w przypadku JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM: Dzień wydaje ci się za krótki na wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań, ponieważ po prostu brakuj ci czasu. Pomocne mogą być poniższe rady, które nauczą cię jak skutecznie zarządzać czasem.
krok 1
Zrób listę zadań, wpisuj je w dowolnej kolejności, a więc w takiej jak pamiętasz.
krok 2
Uporządkuj zapisane zadania wg ważności, na przykład jak poniżej:
Priorytet 1: do wykonania dziś albo jutro,
Priorytet 2: do wykonania w tym tygodniu,
Priorytet 3: do wykonania w tym miesiącu,
Priorytet 4: do wykonania w tym roku,
krok 3
Rozłóż swój wysiłek proporcjonalnie, a więc pracuj nad małymi partiami każdego dnia:
Wykonuj dzienne zadania. Koncentruj się nad wykonywanym zadaniem i nie myśl o kolejnym. Po zakończeniu jednego zabieraj się za następne.
Wykonuj zadania na dany tydzień, zakończone pozwolą ci przejść do kolejnego kroku, jeżeli jest taka potrzeba.
Wykonuj zadania na dany miesiąc, zakończone pozwolą ci przejść do kolejnego kroku, jeżeli jest taka potrzeba.
Wykonuj roczne zadania,
Wykonywanie zadań w ich chronologicznej ważności pozwoli ci po zakończeniu tych najważniejszych przejść do następnych, działanie takie pozwoli ci wykonać następne zadania zawczasu zanim nadejdzie faktyczny czas ich wykonania.
krok 4
Wybierz porę dnia która jest dla ciebie w najwyższym stopniu odpowiednia, tzn. czy rano czy po południu ci się najlepiej pracuje.
krok 5
Planuj chwilę na wykonanie następnych zadań, a więc graj ze sobą w grę na czas,
Czyli jak wyznaczasz na wykonanie danego zadania pół godziny to postaraj się wykonać to w krótszym czasie, pobijając własne założenia,
Wyznaczaj sobie limity tymczasowe na wykonanie danego zadania,
krok 6
Nie zapominaj o przerwach na odświeżenie umysłu, dzięki czemu ponowne spojrzenie na wykonywanie zadanie „ze świeżym umysłem” pozwoli ci wykonać je szybciej,
Zaznacz stałe pory przerw, wystarcza nawet 5- 10 minutowe i przestrzegaj ich,
W czasie przerwy zastanawiaj się nad kolejnymi rozwiązaniami,
Przerwa oderwie cię od pracy, lecz doda również dodatkowy bodziec gdy do niej powrócisz.
krok 7
Odznaczaj wykonane zadania:
Skreślaj z listy następne wykonane zadania,
Po jakimś czasie gdy spojrzysz na skreślenia poczujesz się zrelaksowany, iż robota posuwa się naprzód co zwiększy motywację,
krok 8
Wracaj do listy by ewentualnie przeszeregować kolejność priorytetów:
jeżeli jest taka potrzeba przesuń zadnia w inną kolejność,
Dodawaj nowe zadania do listy,
Wyznaczaj niektóre zadania innym,
jeżeli masz taką sposobność,
Wykorzystuj komputer i inne udogodnienia techniczne do łatwiejszego i szybszego wykonywania następnych zadań.
krok 9
Nie zapominaj o czasie dla siebie, zabawie, wyjściu z przyjaciółmi i tym podobne Nie zapominaj o odpowiedniej ilości snu, a zatem od 6-8 godz. na dzień. Zróżnicowany czas snu minimalizuje twoją wydajność.

Lekarz Psycholog: JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM; WIE ZU VERWALTEN ZEIT; HOW TO MANAGE TIME;

Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.