Leczenie Jak podnieść poziom testosteronu przyczyny. Co znaczy niewielkich ilościach w korze.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak podnieść poziom testosteronu?

Definicja z ang. How to increase testosterone levels, z niem. Wie Testosteronspiegel zu erhöhen.

Co to znaczy: Testosteron to decydujący męski hormon. Jest on wytwarzany w jądrach i w niewielkich ilościach w korze nadnerczy. Reguluje on sporo funkcji w naszym organizmie. Powszechnie panuje przekonanie, iż im wyższy poziom testosteronu, tym lepiej. Ostatnie badania dowiodły, iż mężczyźni mający niższy od przeciętnego poziom testosteronu żyją dłużej. Testosteron wpływa zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na nasz organizm. Powoduje on agresywne zachowania u mężczyzn. Jest potrzebny szczególnie młodym mężczyznom, aby stali się wojownikami i mogli pokonywać przeciwników i jest konieczny do płodzenia dzieci. W małych dawkach działa pobudzająco na układ krążenia, z kolei przy dłuższym stosowaniu skutkuje przyrost poziomu złego cholesterolu.
krok 1
Po pierwsze należy określić funkcje, jakie pełni testosteron w naszym organizmie. Kształtuje on cechy płciowe w życiu płodowym. Odpowiada także za spermatogenezę, a więc produkcje nasienia. Pobudza rozwój gruczołu krokowego i kształtuje męską sferę emocjonalną. Wpływa na odwagę, pewność siebie, czy niezależność. Testosteron jest raczej kojarzony ze wzrostem libido.
krok 2
Przejdźmy teraz do sposobów zwiększania poziomu testosteronu w organizmie. Przede wszystkim należy zadbać o kondycję fizyczną. Nadwaga może powodować, iż twój organizm będzie bardziej ospały i będzie produkować więcej hormonów żeńskich, a więc estrogenów. Ćwicz często, kilka razy w tygodniu. Możesz zapisać się na siłownię, bądź zwyczajnie zacząć biegać.
krok 3
Nie zapominaj o odpowiedniej ilości odpoczynku. Daj szansę swojemu organizmowi zregenerować się. Jeżeli ćwiczysz, unikaj przetrenowywania się. Ćwicz z głową, a w pomiędzy czasie rób odpowiednie przerwy. Pamiętaj, tak aby zapewnić organizmowi minimum 8 godz. snu.
krok 4
Zadbaj o to, ile jesz. Dostarczaj organizmowi tyle wartości odżywczych, aby zaspokoić przeciętne zapotrzebowanie na kalorie. Nie popadaj w skrajności. Jeżeli będziesz jeść za niewiele albo przeciwnie - zaczniesz się objadać, wpłynie to negatywnie na poziom testosteronu. Jedz regularnie, lecz mniejsze posiłki. Mniej więcej cztery, pięć razy na dzień.
krok 5
Zadbaj o zróżnicowaną dietę. Jedz czerwone mięso i drób. Badania potwierdziły, iż dieta wegetariańska skutkuje obniżenie poziomu testosteronu. Zaleca się raczej spożywanie chudego, czerwonego mięsa z racji na obecność cynku, który bierze udział w produkcji testosteronu.
krok 6
Jedz produkty zawierające zdrowe tłuszcze. Do w najwyższym stopniu zalecanych zaliczamy tłuszcze jednonienasycone, które skutecznie zwiększają poziom testosteronu. Tego typu tłuszcze występują pomiędzy innymi w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, orzechach laskowych czy migdałach. Tłuszcze jednonienasycone są nazywane tłuszczami długowieczności. Dowodem na tj. długość życia mieszkańców z akwenu Morza Śródziemnego.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.