Leczenie Jak skończyć z onanizmem przyczyny. Co znaczy To jest normalne i zdrowe działanie a przede.

Czy pomocne?

100% pozytywne
8 głosów

Jak skończyć z onanizmem?

Definicja z ang. How finish with masturbation, z niem. Wie beenden mit Masturbation.

Co to znaczy: Masturbacja jest regularnie nazywana „samolubną miłością”, czy „seksem solo”. To jest normalne i zdrowe działanie a przede wszystkim pośród młodzieży, która odkrywa sekrety dotyczące przyjemności fizycznej, zanim wyruszą w dojrzałe stosunki seksualne. W niektórych sytuacjach może stać się niestety obsesją – to nie jest zdrowe. Medycyna nie określa masturbacji, jako choroby niestety jednak może ona stać się problemem w wypadku, gdy rozpoczyna ingerować za mocno w nasze życie powodując dodatkowy stres, poczucie winy albo nieumiejętność relacji z innymi ludźmi.
krok 1
Zastanów się czy onanizm stał się przyczyną do niepokoju
Masturbacja staje się problemem w chwili, gdy koliduje z codziennymi czynnościami i związkiem. Jeśli tracisz chwilę na masturbację zamiast zająć się codziennymi obowiązkami, czy wolisz bardziej zadowolić się samodzielnie niż współżyć z partnerem i nie jesteś już nastoletnim chłopcem czy dziewczynką to może nadszedł czas, by zastanowić się nad postępowaniem i próbować to zmienić.
krok 2
Co jest przyczyną?
Nie bez powody i bez powodu masturbujesz się zbyt regularnie i przede wszystkim trzeba dowiedzieć się, dlaczego. regularnie powodem masturbacji jest samotność, zranienie, poczucie nudy czy zwyczajnie w ten sposób próbujesz odreagować po przeżyciach z przeszłości. Musisz określić, co prowokuje cię do tego aktu dostarczenia sobie przyjemności. Może przed czymś chcesz uciec? Może o czymś zapomnieć? To istotne, by określić, co jest powodem gdyż kolejnym razem, gdy będziesz w takim stanie to zapali się czerwona lampka i pojawi się świadomość, iż chcesz odreagować a wówczas należy zadać sobie pytanie czy tj. właściwy sposób.
krok 3
Zrozum własne uczucia
To bardzo istotne, by umieć radzić sobie z uczuciami i je kontrolować. Może to wydawać się dość trudne, lecz tak naprawdę jest całkiem proste. Przede wszystkim to, co czujemy jest reakcją na nasze myśli. Jeśli zaczynamy myśleć źle automatycznie nasze samopoczucie się pogarsza. Jeśli nie kontrolujesz w danym momencie myśli, lecz czujesz się źle tj. sygnał, by zmienić tok myślenia, nastawić się pozytywnie. Jeśli masturbujesz się, gdyż się nudzisz najprawdopodobniej twój umysł wysyła taki sygnał. Zamiast powtarzać sobie, iż nie masz co robić i nic się nie dzieje to zajmij się czymś – z pewnością jest sporo rzeczy, które możesz zrobić bądź sporo spraw, które na ciebie czekają, lecz wciąż je przekładasz czy o nich zapominasz.
krok 4
Zmień tok myślenia
Tak naprawdę zanim przejdziesz do działania w twojej głowie dzieje się walka - zrobić to czy nie zrobić. Musisz zrozumieć, iż masturbując się nie rozwiążesz problemu. Jeśli czujesz się nieszczęśliwy zatrzymaj na chwilę myśli i zamiast szukać wszystkiego, co prowadzi cię do smutku pomyśl o rzeczach, które sprawiają, iż czujesz dobrze. Czasem tak mocno skupiamy się na złych rzeczach ze nie dostrzegamy tych dobrych, które sprawiają, iż możemy czuć się szczęśliwymi.
krok 5
Wyklucz momenty, w których najczęściej się onanizujesz
Wiadomo, iż nie masturbujesz się 24 godziny na dobę. z pewnością chęć zaspokojenia swoich żądzy pojawia się o danej porze dnia. Czy tj. ranek, południe, wieczór nieważne musisz znaleźć sobie inne zajęcie na okres, w którym zwykle sprawiasz sobie przyjemność? Jeśli najczęściej robisz to, gdy kładziesz się do łóżka spać, poćwicz wcześniej, idź pobiegać a z pewnością zbijesz trochę testosteronu, a zmęczenie pozwoli szybko zasnąć.
krok 6
Wyobraź sobie siebie bez tego nałogu
Wyobraźnia potrafi czynić cuda. Poświęć trochę czasu codziennie, by wyobrażać siebie w zupełnie nowej roli. Pomyśl o tym jak miałoby wyglądać twoje życie bez masturbacji. Wszystkie smutki i nudę zamień na coś, o czym marzysz od dawna.
krok 7
Zmień nawyki
Nie przezwyciężysz przyzwyczajenia do masturbacji tak długo jak spędzasz wiele czasu samotnie w pokoju przed komputerem oglądając filmy porno. Wyjdź z domu, spotkaj się ze znajomymi. Zadbaj o dobre relacje z innymi.
krok 8
Wyjście awaryjne
Gdy przychodzi pokusa musisz mieć przygotowane wyjście awaryjne. Wielu ludzi uważa, iż zaciśnięcie mocno gumki na nadgarstek przerywa napływającą falę myśli, które prowadzą do masturbacji. Oczywiście nie chodzi o to, by się ranić tylko skierować myśli na coś zupełnie innego.
krok 9
Weź coś na ząb
Jedzenie może pomóc odciągnąć twoje myśli od pokusy, która może cię zaraz dopaść. Nie czas się martwić o kalorie i wzrost wagi – pozbycie się niechcianego nałogu jest teraz najważniejsze.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 1

    To nie takie prosta jak się tu opisuje. Wiele lat przyzwyczajeń, a w zasadzie uzależnienia i ciężko przestać. Nawet po ślubie.