Leczenie Jak wyćwiczyć mięśnie Kegla przyczyny. Co znaczy niejednokrotnie już o nich słyszeliśmy.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak wyćwiczyć mięśnie Kegla?

Definicja z ang. How to train your muscles Kegel, z niem. Wie Sie Ihre Muskeln zu trainieren Kegel.

Co to znaczy: Mięśnie Kegla to potoczna nazwa mięśniami przepony miedniczej. Zapewne niejednokrotnie już o nich słyszeliśmy, jak i o ich wpływie na doznania seksualne u obojga partnerów. Warto jednak dodać, iż kondycja tych mięśni ma wpływ na łatwiejszy poród i zapobiega problemom z trzymaniem moczu po porodzie.
krok 1
Mięśnie Kegla, dokładnie tak jak wszystkie inne, wymagają regularnych ćwiczeń, jeżeli chcemy osiągnąć widoczne rezultaty i utrzymać je w doskonałej kondycji na długie lata. Na szczęście ćwiczenie tej części ciała nie jest trudne i możemy wykonywać je właściwie w każdej wolnej chwili.
krok 2
W pierwszej kolejności musimy się dowiedzieć, gdzie znajdują się mięśnie przepony miedniczej i jak nimi poruszać. W tym celu, należy wygodnie położyć się na plecach i delikatnie wsunąć do pochwy dwa palce. Następnie staramy się tak pokierować naszymi mięśniami, by odczuć nacisk na włożonych do wnętrza palcach, a jeżeli się nam to udało, to znaczy, iż poruszaliśmy mięśniami Kegla.
krok 3
Kiedy już wiemy jak wykonywać skurcze, trzeba nieco poćwiczyć je w domu i upewnić się (spoglądając w lustro), iż nie widać co tak naprawdę robimy. Siadamy wygodnie i zaciskamy mięśnie na kilka sekund (możemy policzyć w tym czasie do 7), po czym rozluźniamy i powtarzamy ćwiczenie. Powinno się wykonywać serie około 15 takich świadomych skurczów, trzy razy na dzień. Gdy nabierzemy już wprawy, możemy spokojnie ćwiczyć w pracy, w tramwaju, w kolejce w sklepie i w każdym innym miejscu.
krok 4
W szczególności kobiety w ciąży powinny wykonywać te ćwiczenia, by uniknąć późniejszych problemów zdrowotnych.
krok 5
jeżeli jednak zaniedbałaś tę kwestię i po urodzeniu dziecka masz problem z nietrzymaniem moczu, możliwe, iż samodzielnie ćwiczenia nie wystarczą i będziesz musiała wspomóc się specjalnym stymulatorem przepony tętniczej. Impulsy wysyłane poprzez stymulator sprawiają, iż mięśnie samoczynnie się kurczą i rozluźniają. Nie musimy przy tym obawiać się bólu, gdyż impulsy są dobrane w taki sposób by odpowiadały naturalnym rytmom i nie nadwyrężały pochwy.
krok 6
Cierpliwość i zacięcie w regularnych ćwiczeniach na pewno się opłaci i przyniesie rezultaty. Naprawdę warto wykonywać te ćwiczenia, jeżeli nie wskutek ciąży, to wskutek przyjemności seksualnej, bo silne mięśnie przepony miedniczej bardzo pozytywnie wpływają na odczucia kobiety, i dostarczają silnych wrażeń ich partnerom. Warto także wspomnieć, iż ćwiczenie mięśni Kegla ma także pozytywny wpływ na wygląd miejsc intymnych.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.