Leczenie Jak wzmocnić szkliwo zębów przyczyny. Co znaczy przed dostaniem się do wewnątrz zarazków i.

Czy pomocne?

75% pozytywne
4 głosy

Jak wzmocnić szkliwo zębów?

Definicja z ang. How to strengthen the tooth enamel, z niem. Wie der Zahnschmelz zu stärken.

Co to znaczy: Szkliwo na zębach jest najtwardszą substancją w ciele człowieka chroniącą zęby przed dostaniem się do wewnątrz zarazków i zepsuciem. Niestety szkliwo i zęby niektórych ludzi są słabsze, poprzez co zęby regularnie się psują mimo ich częstego mycia i płukania. Jak zatem wzmocnić szkliwo i uniknąć częstych wizyt u dentysty?
krok 1
Przestań pić napoje gazowane.
Najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić dla swojego szkliwa, oprócz częstego mycia zębów i płukania j. ustnej jest wyeliminowanie z menu wszystkich napojów gazowanych (Cola, Fanta, Sprite itp). Napoje gazowane zawierają kwas fosforowy, który zakłóca przyswajanie wapnia poprzez organizm, wypłukuje go z kości i w konsekwencji skutkuje ubytki w szkliwie zębów. Im więcej pijesz napojów gazowanych tym bardziej szkliwo staje się cieńsze, bardziej kruche a zęby żółkną i się psują.
Oprócz tego kwas fosforowy szkodzi zębom nie tylko od wewnątrz lecz i od zewnątrz a mianowicie: ph śliny jest zasadowe i wynosi 7,4. Napoje gazowane są skrajnie kwaśne (właśnie poprzez obecność kwasu fosforowego) i ich ph wynosi 2 (100 tyś razy kwaśniejsze od wody). Picie napojów gazowanych pozostawia więc w ustach kwaśny osad, który obniża naturalną zasadowość śliny. Zaistniały tutaj brak równowagi zostaje przywrócony poprzez nasz organizm. Jak? By zneutralizować kwaśne ph organizm zabiera z zębów jony wapnia znacznie osłabiając w ten sposób szkliwo.
krok 2
Unikaj słodyczy i słodzonych napojów
Cukier (również zawarty w napojach gazowanych, lecz również w napojach niegazowanych) jest olbrzymim wrogiem zębów i szkliwa. Bakterie żyjące w naszej buzi żywią się cukrami a następnie przetwarzają je w kwasy, które rozpuszczają szkliwo zębów. Zatem im mniej będziesz jeść i pić słodkich rzeczy, tym będziesz mieć mocniejsze szkliwo.
krok 3
Pij więcej mleka i jedz jajka
Mleko może zrobić bardzo sporo dobrego dla twoich zębów i kości. Wszystkie produkty mleczne (z wyjątkiem masła) są wspaniałym źródłem wapnia.
Oprócz tego mleko zawiera również witaminę D, dzięki której wapń jest lepiej wchłaniany poprzez organizm. Mleko ma również właściwości zobojętniające kwas dzięki czemu jego picie pomaga neutralizować kwas pochodzący z innych wytwórów żywnościowych (kwasy osłabiają szkliwo zębów).
Źródłem wapnia oprócz mleka i jaj są również: sardynki w oleju (a głównie to ich ości, dlatego należy je jeść z ościami), żółte sery, szczypiorek, natka pietruszki, rośliny strączkowe, pestki słonecznika, ziarna sezamu, orzeszki laskowe, ziemne, migdały, figi.
krok 4
Wyjdź na słońce.
Każdy promień słońca, który dotyka twojej skóry pomaga organizmowi wyprodukować witaminę D. Wit. D ułatwia organizmowi przyswajanie wapnia, a wapń jest głównym budulcem szkliwa i kości.
krok 5
Pij zieloną herbatę.
Naukowcy jeszcze nie odkryli dlaczego kobiety, które piją przynajmniej 5 razy w tygodniu zieloną herbatę mają mocniejsze kości, jednak z całą pewnością zielona herbata ma wpływ na odbudowę zarówno kości jak i szkliwa zębów. Zielona herbata ma w sobie trochę witaminy D i fluor, jednak istnieje teoria, iż herbata ta sama w sobie działa tak jak wit. D a więc pomaga w przyswajaniu wapnia poprzez organizm. Zwykła herbata również tak działa, jednak jest jeden problem - czarna herbata pozostawia ciemny osad na zębach.
krok 6
Żuj gumy bez cukru.
Jedną z rzeczy, która jest bardzo dobra dla twoich dziąseł, zębów i szkliwa jest ślina. Ślina nie tylko nawilża jamę ustną, lecz również zawiera wapń, fosfor i sporo innych zdrowych składników. Dzięki przepływowi śliny, zęby znajdują się stale w nasyconej kąpieli mineralnej. Najlepszym metodą na pobudzenie wydzielania śliny jest żucie czegoś. Żucie gumy z cukrem nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ jak wcześniej zostało wspomniane, cukier jest pożywką dla bakterii w naszych ustach. Zatem trzeba żuć gumy bez cukru!




Wskazówki i ostrzeżenia
Ubytki w szkliwie na zębach prowadzą do żółknięcia zębów i próchnicy.70% napojów bezalkoholowych gazowanych zawiera kwas fosforowy. Puszka Coca-Coli zawiera od 44 do 62 miligramow kwasu fosforowego!Pod spodem link do artykułu "Gazowane napoje - trucizna w butelce - część 1"
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 1

    Mnie stomatolog na wzmocnienie szkliwa polecił suplement acidolac dentifix, który chroni zęby przed demineralizacją