Leczenie Jak się pozbyć bólu głowy wykorzystując techniki relaksacyjne przyczyny. Co znaczy Gdy.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak się pozbyć bólu głowy wykorzystując techniki relaksacyjne?

Definicja z ang. How to get rid of headache using relaxation techniques, z niem. Wie wird man von Kopfschmerzen mit Entspannungstechniken befreien.

Co to znaczy: Ból głowy to dolegliwość, na którą co najmniej raz w życiu cierpiał chyba każdy. Gdy tylko pojawi się ból, odruchowo sięgamy po środki przeciwbólowe, myśląc, iż rozwiąże to nasz problem. Nie to jest jednak dobre rozwiązanie. Tabletka być może doraźnie pomaga w walce z bólem, nie pozostaje jednak bez wpływu na nasze zdrowie. Z tego powodu czasem warto zastanowić się jakie są powody bólu głowy. Okazuje się gdyż, iż tak aby go zwalczyć, regularnie wystarczą proste techniki relaksacyjne. Jakie? Dowiesz się poniżej.
krok 1
Odpoczynek. Znajdź czas na odpoczynek od świata i innych ludzi. Stres, hałas, ciągłe myślenie o problemach są bardzo częstą powodem bólu głowy. Połóż się w cichym, ciemnym pokoju i zdrzemnij co najmniej poprzez pół godziny. Ułóż się wygodnie, podłóż pod głowę poduszkę w taki sposób, aby nie zwiększała napięcia mięśni szyi. Zamknij oczy i postaraj się o niczym nie myśleć. Po pewnym czasie uda ci się zasnąć.
krok 2
Masaż. Masuj uszy, płatki uszu i kark (najlepiej jeżeli masaż zrobi ci druga osoba). Możesz również spróbować masować grzbiet nosa. Czasami przynosi to ulgę.
jeżeli masz w domu dwie piłeczki tenisowe, włóż je do skarpetki i zawiąż. Połóż się na płaskiej powierzchni i podłóż sobie tak zrobioną „poduszkę” pod głowę, tak aby piłki podtrzymywały nasadę czaszki. Z początku możesz odczuwać lekki ucisk, lecz za chwilę powinien on zelżeć. Pozostań w tej pozycji, dopóki ból nie minie. Ten sposób jest szczególnie efektywny w razie zatokowych bólów głowy.
krok 3
Kompresy. Gorące i zimne kompresy mogą uwolnić cię od bólu głowy. Przykładaj je naprzemiennie na kark. Kompresy możesz zrobić z ręczników. Zamocz jeden z nich w gorącej wodzie, wykręć i połóż na kark na 2 minuty. To samo zrób z ręcznikiem zanurzonym w zimnej wodzie. Powtarzaj cały zabieg poprzez 20 min..
krok 4
Wizualizacja. Wyobraź sobie własną swoją oazę spokoju. W walce z bólem głowy bardzo istotny jest relaks umysłu. Wyobraź sobie spokojną scenerię, taką jak zielony las albo błękitny ocean. Spróbuj poczuć się tak jakbyś tam był. Weź kilka głębokich wdechów. Nie ruszając się z miejsca wyobraź sobie, iż kładziesz się na czymś bardzo miękkim albo unosisz się na wodzie. Całe napięcie z karku i kręgosłupa zwyczajnie znika. regularnie to właśnie to napięcie jest główną powodem bólu głowy.
krok 5
Akupunktura i akupresura. jeżeli zabieg jest przeprowadzony poprzez wykwalifikowaną osobę, może pomóc zredukować ból głowy. Akupunktura i akupresura są również pomocne w razie nudności, które towarzyszą migrenie.
krok 6
Prosta refleksologia. Używając kciuka i palca wskazującego jednej dłoni ściśnij miejsce pomiędzy kciukiem, a palcem wskazującym drugiej dłoni. Wytrzymaj tak poprzez minutę albo dwie. Ta metoda nie działa na każdego, lecz ci, którym pomogła, mówią, iż przynosi natychmiastową ulgę. Ból głowy może minąć doraźnie albo ustąpić kompletnie.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.