Objawy WODA NA ZDROWIE przyczny. Czym jest przebiegających z gorączką chroni organizm przed.

Czy pomocne?

Woda na zdrowie leczenie

Definicja WODA NA ZDROWIE: Uzupełnianie odpowiedniej ilości płynu w chorobach przebiegających z gorączką chroni organizm przed przegrzaniem (groźnym dla centralnego układu nerwowego).Chociaż woda nie jest składnikiem odżywczym (nie dostarcza energii), bez niej nie istnieje życie.Woda występuje we wszystkich organach człowieka w bardzo zróżnicowanych proporcjach. Najwięcej jej zawiera krew - 83%, nerki - 82,7%, serce i płuca po 79%. Woda to również podstawa mózgu wypełniająca go w 74,5%. Nawet kości zawierają wodę w 22% masy. Najmniej wody w naszym organizmie ma tkanka tłuszczowa - tylko 10%.Woda pełni również istotne funkcje - w pierwszej kolejności klasyfikuje w organizmie ciepłotę ciała, odgrywa fundamentalną rolę w procesach trawienia i wydalania wytwórów przemiany materii, działa jako "ciecz smarująca" stawy i gałki oczne, a w pierwszej kolejności odpowiada za równowagę pracy całego organizmu. w pierwszej kolejności oczyszczanie Dorosły, zdrowy człowiek na dzień traci wodę poprzez: oddychanie, skórę (z później), wydala ją z moczem i stolcem - średnio na dobę od 2 do 2,5 litra wody.Zgodne z fizjologią organizmu utraty wody mogą sięgać nawet kilku litrów - jeżeli znajdziemy się w klimacie gorącym w temperaturze przekraczającej 30oC czy w trakcie bardzo dużego wysiłku fizycznego. Różnice pomiędzy wydalaniem wody poprzez różnych ludzi są powiązane z właściwościami osobniczymi każdego z nas i mogą się nieznacznie różnić.Bez względu jednak na to, jaką drogą woda jest wydalana z organizmu, pełni ona rolę "oczyszczającą" organizm z nadmiaru substancji, które powstają wskutek przemian metabolicznych albo dostają się do organizmu człowieka drogą pokarmową, a są dla niego zbędne. nerki Odgrywają główną rolę w gospodarce wodnej organizmu. Zależnie od potrzeb liczba wody wydalanej poprzez nerki może ulegać bardzo sporym wahaniom, bo objętość wydalane-go moczu jest uwarunkowana (w stanie zdrowia) ilością dostarczanych do organizmu płynów i rodzajem diety. liczba substancji stałych, powstających w organizmie wskutek trawienia i przemian metabolicznych, które mają być wydalone z moczem, jest różna i zależy w dużej mierze od metody odżywiania. I tak na przykład przy spożyciu pokarmu dostarczającego około 3000 kcal/dobę w procesach przemiany materii powstaje od 30 do 60 g substancji stałych, które muszą być wydalone z moczem. By jednak nerki mogły wydalić te niepotrzebne substancje, organizm musi dostać minimum 600 ml wody z pożywieniem. Znacząco łatwiejszą "pracę" wykonują nerki, by wydalić te substancje, gdy człowiek wypije 2-3 razy więcej wody.klasyfikacja wydzielania moczu sprowadza się zresztą nie tylko do ilości przyjętych płynów, lecz zależy również od regulacji hormonalnej. płuca Istotną drogą wydalania wody są płuca. Wdychane powietrze ma małą wilgotność, z kolei powietrze wydychane jest nasycone wodą, dzięki dużej powierzchni kontaktu z krwią w pęcherzykach płucnych. utraty wody tą drogą mogą dochodzić nawet do 2 litrów na dzień, szczególnie w warunkach zwiększonej wentylacji płuc, na przykład na skutek wysiłku fizycznego, podwyższonej temperatury ciała, a również przy mniejszym stężeniu wody w powietrzu, jak choćby w górach. skóra Drogą wydalania wody z organizmu jest również parowanie z powierzchni skóry (pocenie się), które w normalnych warunkach otoczenia skutkuje u osoby dorosłej utratę od 25 do 50 ml wody na godzinę. Ta niewyczuwalna, obowiązkowa strata wody trwa poprzez cały czas, nawet w trakcie odwodnienia organizmu.w razie gdy wzrasta aktywność fizyczna albo temperatura otoczenia, wydalanie wody w formie potu wybitnie powiększa się. Tej sytuacji towarzyszą znaczące . utraty elektrolitów, w szczególności jonów sodowych i chlorkowych (to one warunkują słony smak potu). Z tego względu przy wysokich temperaturach otoczenia zaleca się wypijanie płynów z domieszką soli kuchennej.mechanizm pocenia się jest bardzo istotnym metodą odprowadzania ciepła z organizmu. Szczególnie ma to znaczenie w suchym i gorącym klimacie, w szczególności przy zwiększonej aktywności fizycznej, gdy . utraty wody mogą sięgać od 1 do 2,5 litra na godzinę. W takiej sytuacji niedobory płynów muszą być uzupełniane na bieżąco i to w dość szczególny sposób. Należy wówczas pić płyny niezbyt zimne, małymi łykami, bo tylko wtedy woda pokryje niedobory powstałe w konsekwencji pocenia. przewód pokarmowy . utraty wody poprzez przewód pokarmowy są zazwyczaj małe (poza wymiotami, biegunkami), bo prawie cała woda pobrana z napojami i pożywieniem i wydzielona do przewodu pokarmowego z sokami trawiennymi zostaje zwrotnie wchłonięta w dwunastnicy, jelicie cienkim i jelicie grubym.Woda zawarta w kale jest nośnikiem substancji zbędnych dla organizmu stworzonych wskutek trawienia. Poprawną pracę jelita grubego warunkuje jednak jej właściwa zawartość w formowanym stolcu.Widać więc, iż właściwa podaż płynów pośrodku całej doby wpływa na fizjologiczne mechanizmy oczyszczania organizmu. Kiedy chce się pić Normalnie pobieranie płynów poprzez człowieka jest regulowane poprzez uczucie pragnienia, a więc uświadomienie sobie potrzeby picia wody. Ośrodek pragnienia znajduje się w mózgu (w podwzgórzu). Dzięki stymulacji, którą otrzymuje z różnych zakątków organizmu w konsekwencji zwiększania osmolalności ( a więc wzrostu stężenia składników w osoczu) wywołanej na przykład ograniczeniem przyjmowania płynów, spożyciem słonych potraw albo nadmiernym poceniem, nakazuje ustrojowi uzupełnienie wody, odbierane poprzez nas jako marzenie. Gdzie jest źródło wody? Bardzo trudno jest ustalić ścisłe zalecenia dla każdej ilości płynów, które należy wypić, bo trzeba byłoby uwzględnić, wspomniane już przedtem różnice klimatyczne, miejsce zamieszkania i aktywność fizyczną.Źródłem wody dla organizmu człowieka są w pierwszej kolejności przyjmowane płyny. Napoje, a w szczególności wody mineralne, soki z wyciśniętych owoców i warzyw, herbata i kawa pokrywają średnio ok. 62% przyjmowanej na dzień wody.Owoce i warzywa stanowią drugie co do wielkośćów źródło wody dla organizmu, bo pokrywają ok. 18-20% objętości wody przyjmowanej pośrodku dnia. Oczywiście prawie każdy owoc zawiera tę samą . liczba wody, lecz na przykład liście sałaty zawierają jej 95%, podobnie jak ogórek, a arbuz aż 99%.Źródłem wody dla organizmu jest również pieczywo, produkty zbożowe pokrywające ok. 8% zapotrzebowania na wodę. Chociaż litr wody mineralnej Szacuje się, że . liczba płynów przyjmowana poprzez osoby dorosłe powinna wynosić przeciętnie ok. 2 litrów na dzień - 8-10 szklanek rozłożonych do wypicia równomiernie pośrodku całego dnia. Należy przy tym zaznaczyć, iż co najmniej połowa tej ilości płynów powinna być dostarczona w formie wody mineralnej, stołowej i tym podobnesporo wątpliwości budzi wśród specjalistów pytanie, jaką wodę należy pić - wodociągową, źródlaną, mineralną. Odpowiedź nie jest łatwa, bo źródła wody są niejednorodne. Można jednak z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że producenci znanych wód mineralnych dostarczają nam wody mineralne spełniające wysokie standardy jakości. Co się kryje w wodzie? Składniki mineralne występujące w wodach stanowią dobre źródło w zaspokajaniu zapotrzebowania na nie. Powinniśmy jednak wystrzegać się wód, które mogą zawierać znaczące ilości sodu, pierwiastka przyczyniającego się do wzrostu ciśnienia krwi, zalegania wody w organizmie (szczególnie negatywne dla osób z niewydolnością krążenia), obrzęków. W praktyce znaczy to, że w 100 ml wody nie powinno być tego pierwiastka więcej jak 15-20 mg.odpowiednikiem wód szczególnie sugerowanych nie tylko ludziom zdrowym, lecz właśnie chorym na dolegliwości układu krążenia i nadciśnienie tętnicze są wody mineralne z okolic znanych uzdrowisk, jak chociażby Nałęczów czy Szczawnica
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.