Leczenie Jak reklamować usługę dentystyczną przyczyny. Co znaczy prócz bólu przynoszą także znaczny.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak reklamować usługę dentystyczną?

Definicja z ang. How to advertise a service dental, z niem. Wie ein Service Dental werben.

Co to znaczy: Wizyty u dentysty to zazwyczaj niewiele przyjemne epizody w naszym życiu, które prócz bólu przynoszą także znaczny ubytek gotówki w naszych portfelach. Co jeśli zasugerowane leczenie nie tylko nie przynosi efektu, lecz generuje dodatkowe wydatki wskutek konieczności poprawek? Okazuje się, iż w walce o odpowiedni standard usług dentystycznych nie jesteś zupełnie bezbronny.
krok 1
Co zrobić, jeżeli twój dentysta, wprawdzie zaplombował ci zęba, lecz po jakimś czasie plomba wypadła? jeśli zdarzenie miało miejsce przed upływem roku, masz prawo do reklamowania usterki. W ramach naprawy szkody, stomatolog powinien ponownie zaplombować ci ząb bez dodatkowych wydatków z twojej strony.
krok 2
Co jeśli dentysta w wyżej opisanej sytuacji odmawia naprawy? jeśli wada jest ważna, możesz domagać się nawet zwrotu wydatków za usługę. W razie wady nieistotnej – negocjuj obniżenie ceny (podstawa prawna – Kodeks Cywilny).
krok 3
Załóżmy teraz, iż zlecasz wykonanie protezy. Przy odbiorze zamówienia okazuje się iż kolor jest niezgodny z twoim wcześniejszym wyborem. Co w takiej sytuacji zrobić? Wedle Kodeksem Cywilnym i Ustawą o specjalnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, masz prawo żądać wymiany wyrobu na odpowiadający twoim oczekiwaniom, albo naprawy.
krok 4
Co jeśli w efekcie interwencji stomatologa pojawiły się bardzo poważne usterki, które są dla ciebie sporą niedogodnością i utrudniają funkcjonowanie w codziennym życiu, a dodatkowo u usługodawcy nie widać chęci naprawy błędu? W pierwszym rzędzie zadbaj o siebie, więc wybierz stomatologa, który naprawi usterkę, po czym rachunek za usługę przedstaw lekarzowi, który niewłaściwie ją wykonał i zażądaj zwrotu wydatków. jeżeli nie spełni twojego żądania – skieruj sprawę do sądu cywilnego właściwego z racji na położenie placówki, gdzie odbywało się leczenie. Do wniosku dołącz dokumentację medyczną, i rachunek za usługę.
krok 5
Możesz także złożyć skargę do Biura Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, dołączając dokumentację medyczną, i opinię innego specjalisty. W razie stwierdzenia błędu w sztuce kwestia może skończyć się w sądzie lekarskim i skutkować nawet pozbawieniem prawa do wykonywania zawodu.




Wskazówki i ostrzeżenia
Spróbuj ustalić z usługodawcą termin wywiązania się z naprawy albo wymiany. jeżeli ustne mediacje nie poskutkują – złóż reklamację na piśmie. W piśmie reklamacyjnym jasno określ termin, do kiedy życzysz sobie usunięcia usterki.Usługodawca ma 14 dni na reakcję na złożone poprzez ciebie pismo. jeśli w tym czasie nie dostaniesz jasnej odpowiedzi można domniemywać, iż twoje roszczenia zostały uznane. jeśli naprawa albo wymiana nie zostanie dokonana w wyznaczonym poprzez ciebie czasie, albo będzie niemożliwa lub narażać cię będzie na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu wpłaconej kwoty (. jeżeli zauważona wada była ważna), albo obniżenia ceny za usługę ( w razie usterki nieistotnej).
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.