Leczenie Co jeść żeby przyspieszyć metabolizm przyczyny. Co znaczy diety. Metabolizm ma za zadanie.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Co jeść żeby przyspieszyć metabolizm?

Definicja z ang. What to eat to speed up metabolism, z niem. Was zu essen zu beschleunigen den Stoffwechsel.

Co to znaczy: Najprostszym metodą na poprawienie twojego samopoczucia jest polepszenie twojej diety. Metabolizm ma za zadanie zmienić wszystko, co jemy w paliwo. Wybrane pokarmy nadają się do tej roli lepiej, inne gorzej. Wysokiej jakości pożywienie prowadzi do prawidłowego spalania tłuszczu i sprawia, iż organizm pracuje na w najwyższym stopniu optymalnym poziomie. Pokarmy niskiej jakości nie radzą sobie z tym w ogóle. Przeczytaj poniższy artykuł, jeżeli chcesz dowiedzieć się jak spalić więcej kalorii, nawet wówczas, gdy odpoczywasz.
krok 1


dieta na metabolizm - chudy nabiał

Nabiał o niskiej zawartości tłuszczu.
Wapń to siła napędowa metabolizmu. Chude mleko i jogurty są bogate w węglowodany złożone, które przyspieszają metabolizm, nie podnosząc przy tym poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom insuliny we krwi jest sygnałem dla organizmu, iż ma zacząć magazynować tłuszcz. Badania prowadzone poprzez dietetyków wykazały, iż osoby spożywające 1200 mg wapnia na dzień odnotowały podwójnie większy spadek wagi, niż osoby stroniące od nabiału.
krok 2


dieta na metabolizm - ostra papryka

Ostra papryka
Kapsaicyna, substancja zawarta w papryczkach jalapeno, habanero i cayenne jest odpowiedzialna za ich ostry smak. Przyspiesza tętno i powiększa metabolizm. Jedzenie jednego pikantnego posiłku na dzień powiększa metabolizm o 25%, a spalanie kalorii utrzymuje się jeszcze do trzech godz. po posiłku.
krok 3


dieta na metabolizm - zielone warzywa

Zielone warzywa
Są doskonałe dla wszystkich osób będących na diecie, gdyż są bogate w białko, a ubogie w kalorie. Korzystnie wpływają na zdrowie. Szczególnie dobroczynne działanie mają szparagi. Oczyszczają one organizm i zapobiegają zatrzymywaniu wody.
krok 4


dieta na metabolizm - oliwa z oliwek

Dobroczynne tłuszcze
Oliwa z oliwek i awokado to doskonałe źródła zdrowych tłuszczy. Kwas oleinowy zawarty w oliwie stabilizuje poziom leptyny, zwanej również hormonem sytości. Awokado jest ponadto świetnym źródłem białka.
krok 5


dieta na metabolizm - jagody

Jagody
Jagody są spośród wszystkich owoców w najwyższym stopniu bogate w antyoksydanty. Truskawki, maliny, jeżyny i winogrona również mają pokaźną ich liczba. Poza przyspieszaniem metabolizmu, jagody mają jeszcze jedną zaletę – szklanka świeżych albo mrożonych jagód dostarcza organizmowi aż 6 gramów sycącego błonnika.
krok 6


dieta na metabolizm - orzechy

Orzechy
W tej kategorii znajdują się zarówno migdały, jak i orzechy włoskie, laskowe, pistacjowe czy orzechy nerkowca. Orzechy zawierają białko, błonnik i zdrowe tłuszcze, co sprawia, iż najesz się nimi szybko i zdrowo. Zjedzenie 24 migdałów da ci więcej energii, niż skonsumowanie tej samej ilości wafli ryżowych. Do tej kategorii zalicza się również masło orzechowe, jednak wybieraj tylko takie, które nie jest dosładzane. Masło orzechowe jest ponadto bogate w niacynę, która zapobiega wzdęciom.
krok 7


dieta na metabolizm - herbata

Herbata (gorąca albo mrożona)
Badania przeprowadzone poprzez szwajcarskich naukowców wykazały, iż osoby często pijące herbatę spalają aż 266 kalorii więcej, niż osoby, które jej nie piją. Najlepsza jest zielona herbata, zawiera ona substancję, która przyspiesza pracę mózgu i układu nerwowego. powiększa to metabolizm nawet wówczas, gdy organizm jest w stanie spoczynku. Korzystne działanie mają również herbaty czarna i biała. Nie pij sztucznie przetwarzanych, butelkowanych herbat typu „ice tea”. Najlepiej przyrządzać tego typu napoje samemu.
krok 8


dieta na metabolizm - kawa

Kawa (z kofeiną)
Kawa przyspiesza puls zwiększając równocześnie spalanie kalorii. Liczy się nawet niewielka liczba kofeiny w napojach kawowych typu Mocha czy Frappuccino, aczkolwiek kawy te zawierają sporą liczba cukru i tłuszczu. Najlepiej pić kawę z chudym mlekiem i możliwie jak w najwyższym stopniu ograniczyć wszelkiego rodzaju „dosładzacze”. Udowodniono, iż wypicie kawy przed wysiłkiem fizycznym poprawia kondycję i prowadzi do lepszego dotlenienia organizmu. Im więcej tlenu w organizmie, tym większe spalanie kalorii.
krok 9


dieta na metabolizm - pełne ziarno

Pełne ziarno
Produkty pełnoziarniste to doskonałe źródło węglowodanów złożonych i błonnika. Zawsze szukaj w sklepie pełnoziarnistego pieczywa. Ma ono znacznie większą wartość odżywczą i na dłużej pozwala czuć się sytym.
krok 10


dieta na metabolizm - grejpfruty

Grejpfruty
Ich dobroczynne właściwości są wychwalane od lat. Grejpfrut jest bogaty w pektynę, która pomaga spalić tłuszcz. UWAGA: Grejpfruty mają wpływ na sporo przyjmowanych poprzez nas leków, szczególnie tych na ciśnienie. Przed włączeniem ich do diety, skonsultuj się z lekarzem albo farmaceutą.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 1

    Najlepiej 20 pompek przed jedzeniem i tyle ;)