Leczenie Jak być zdrowszym i schudnąć przyczyny. Co znaczy nie była tak łatwo dostępna jak.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak być zdrowszym i schudnąć?

Definicja z ang. How to be healthier and lose weight, z niem. Wie man gesünder und Gewicht zu verlieren.

Co to znaczy: Żyjemy w społeczeństwie przeciążonym informacjami. Nigdy w historii wiadomość nie była tak łatwo dostępna jak aktualnie. Wpisując jedno zdanie do wyszukiwarki pojawiają się setki, tysiące a nawet miliony odpowiedzi na nasze zapytanie. Niestety, im więcej dostępnych informacji, tym bardziej jesteśmy zdezorientowani. Poprzez to całe zamieszanie większość z nas żyje na kredyt, posiada zbyt wiele niepotrzebnych rzeczy i ma nadwagę.
Coraz częściej pojawiają się pytania: Jak ćwiczyć? Co jeść? Jak zdrowo żyć? Ile to ma kalorii? Czy tj. zdrowe?
Niestety nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania, jednak zazwyczaj najlepsze odpowiedzi są najprostsze. W prostocie zawiera się cały sedno życia i zawsze to co proste jest najlepsze - dotyczy to także odchudzania, ćwiczeń i zdrowia.
Poniżej przedstawiam listę 7 najważniejszych zasad dotyczących zdrowia.
Możesz je przeczytać i stwierdzić, obrażam Twoją inteligencję takimi głupotami. Jednak spójrzmy prawdzie w oczy - potrzebujemy wrócić do podstaw, by uratować nasze zanikające, niezdrowe i otyłe społeczeństwo.
krok 1
Jedz PRAWDZIWE jedzenie
Dla zajętych osób, które nie mają czasu liczyć kalorii, tłuszczu czy węglowodanów w produktach spożywczych, tj. właśnie odpowiedź jak żyć zdrowo i schudnąć. Wszystko co Matka Natura stworzyła na tym świecie w swojej najprostszej formie jest PRAWDZIWYM jedzeniem. To są produkty nie zapakowane, nieprzetworzone, nie zakonserwowane (owoce, warzywa, rośliny strączkowe, mięso i ryby). Stek z krowy pasionej na pastwisku - nie hot dog z parówką zrobioną z zmielonych resztek i tłuszczu z dodatkiem konserwantów. Woda - nie napoje gazowane. Jabłka - nie racuchy.
Prawda jest taka - prawdziwe, nieprzetworzone produkty mają więcej składników odżywczych. Gdy spożywamy prawdziwe i naturalne produkty żywnościowe szybciej jesteśmy syci a nasz organizm nie domaga się za chwilę kolejnej porcji jedzenia. Jedząc przetworzone produkty zawierające puste kalorie i nikłą, albo nawet żadną wartość odżywczą nasz organizm 1) musi ciężko pracować, by strawić i przyswoić sobie to co zjedliśmy wykorzystując do tego duże zasoby energii, 2) dalej czuje się głodny gdyż to co zjedliśmy nie posiada żadnej wartości odżywczej.
krok 2
Żyj AKTYWNIE
Nasze społeczeństwo było najzdrowsze w czasach kiedy nie było bieżni, rowerków stacjonarnych i innego sprzętu do ćwiczeń. Kiedyś jeździliśmy na rowerach, nartach, graliśmy w piłkę nożną czy siatkę, biegaliśmy z psem i spacerowaliśmy. Teraz chodzimy na siłownię. Biegniemy kilka kilometrów w małych pomieszczeniach jak chomiki w kołowrotkach, podejmujemy się różnych programów i ćwiczeń mających na celu utworzenie niepotrzebnej i nadmiernej masy mięśniowej, chodzimy miesiącami na aerobik, co prawie w ogóle albo w ogóle nie wpływa na poprawę naszego wyglądu.
Przejście od aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu do zaplanowanych ćwiczeń na siłowni wywołało otyłość, choroby serca i cukrzycę. Czy to zbieg okoliczności? Być może. Jednak wcześniejsza aktywność taka jak gry sportowe, wycieczki, zabawy z psem czy aktywne zabawy z rodziną nie zabiły nikogo. Nie chodzi mi o to, iż należy kompletnie zrezygnować z siłowni jednak nie powinna być ona substytutem aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Żyć należy aktywnie a z siłowni korzystać jedynie w celu wsparcia swoich wysiłków.
krok 3
Wyjdź na zewnątrz
Ten pkt. idzie ręka w rękę z punktem powyższym.
Nie istotne czy na zewnątrz jest 35 stopni czy -20. Zawsze mamy jakieś możliwości spędzenia czasu na świeżym powietrzu - nawet jeżeli ma być to tylko spacer poobiedni. Nasze ciało potrzebuje styczności z naturą. Świeże powietrze i przestrzeń daje nam uczycie wolności i spokoju, którego nie daje nam siłownia, centrum handlowe czy biurowiec.
krok 4
jeżeli chcesz zobaczyć zmiany dąż do doskonałości
jeżeli każdego dnia robisz to samo (podnosisz te same ciężarki, robisz tą samą liczba brzuszków, biegasz kilka km w tym samym czasie) wówczas nic nie będzie się działo w twoim ciele. Twoje ciało chce zostać takie jak obecnie jest. Będzie to się działo dopóty nie wyjdziesz poza własną strefę komfortu i zaczniesz się męczyć.
Wyznaczaj sobie cele, pobijaj własne rekordy, staraj się wciąż być lepszy i lepszy.
jeżeli wczoraj przebiegłeś 5km w 30 min., kolejnym razem przebiegnij ten dystans w 29 min..
jeżeli poprzez ostatni tydzień robiłeś 10 pompek każdego ranka, w tym tygodniu rób ich 11. Staraj się rozszerzać własne granice, przeć naprzód i być coraz lepszym - tylko wówczas zobaczysz zmiany zarówno w swoim ciele jak i umyśle.
krok 5
Idź spać
Regularnie zdarza się iż "brakującym ogniwem" dla wszystkich którzy mają problem z utratą wagi jest niedostateczna jakość snu. Zdrowa, dorosła osoba powinna spać codziennie 7-9 godz.. Sen pomaga nam regulować gospodarkę hormonalną, w czasie snu nasz organizm się regeneruje i oczyszcza.
Niewystarczająca liczba snu skutkuje problemy immunologiczne (twój organizm będzie mieć problemy z obroną przed chorobami), wzrost tłuszczu na brzuchu (wskutek wytwarzania podwyższonej ilości kortyzolu) i znaczący spadek energii.
krok 6
Aktywna regeneracja organizmu
Aktywne ćwiczenia fizyczne są niczym Ying zaś aktywna regeneracja to Yang. Nie należy całego wolnego czasu wykorzystywać wyłącznie na ćwiczenia siłowe i kondycyjne.
Niezależnie od tego, w co wierzysz, ćwiczenia dostarczają ci nie tylko korzyści w formie ładniejszego ciała i zdrowia, lecz także są źródłem stresu. Każda czynność przy której wydzielana jest adrenalina jest źródłem stresu. Z tego powodu należy zrównoważyć intensywne ćwiczenia fizyczne z ćwiczeniami relaksującymi i uspokajającymi. Takimi ćwiczeniami są joga, tai chi, qi gong, różne formy głębokiego oddychania czy medytacja. Postaraj się zacząć praktykować tego typu ćwiczenia,
jeżeli nie każdego dnia, to co najmniej raz w tygodniu.
by pozbyć się stresu nagromadzonego poprzez cały dzień wystarczy tylko kilka min. głębokiego oddychania albo medytacji.
krok 7
Wykorzystaj naturalne ruchy
Istnieje 5 naturalnych ruchów - przysiad, poruszanie się naprzód, pchanie, ciągnięcie i obrót.
jeżeli chcesz zaoszczędzić czas, mieć lepsze rezultaty i żyć zdrowo, wszystkie ćwiczenia powinny mieć przynajmniej jeden z tych ruchów -
jeżeli nie więcej.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.