Leczenie Jak powstrzymać apetyt przyczyny. Co znaczy marne? Oto kilka sposobów na to, jak.

Czy pomocne?

100% pozytywne
3 głosy

Jak powstrzymać apetyt?

Definicja z ang. How to stop your appetite, z niem. Wie Sie Ihren Appetit zu stoppen.

Co to znaczy: Czy ciągły apetyt sprawia, iż twoje wysiłki powiązane z odchudzaniem idą na marne? Oto kilka sposobów na to, jak kontrolować swój głód. Dzięki nim nie będziesz miała więcej kłopotów z odchudzaniem.
krok 1
W czasie każdego posiłku spożywaj białko.
Przyjmowanie niewielkich ilości białka w czasie każdego posiłku pomaga kontrolować wahania poziomu cukru we krwi i napady głodu. Doskonałym metodą na dodanie do swojej diety białka jest spożywanie niskokalorycznej żywności bogatej w ten składnik odżywczy, takiej jak białko jajka, tofu, niewielkie ilości chudego mięsa z kurczaka albo indyka. Mały kubek serka albo jogurtu owocowego to smaczna niskokaloryczna przekąska o wysokiej zawartości białka, która pomaga nam kontrolować głód w ciągu dnia. Zamiast wybierać żywność o wysokiej zawartości węglowodanów, wybierz produkty bogate w białko. Niech stanie się to twoim nawykiem.
krok 2
Zastanów się czy naprawdę jesteś głodna.
Czasami podjadanie jest efektem stresu albo nudy, a nie prawdziwego głodu. Kiedy kolejnym razem będziesz sięgać po przekąskę, zatrzymaj się i oceń swój poziom głodu. Ustal skale od 1 do 10. Jeżeli zaczniesz analizować głód, może okazać się, iż w ogóle nie jesteś taka głodna jak początkowo sądziłaś.
krok 3
Wybierz się na dynamiczny spacer.
Czasami możesz odczuwać nadmierny głód wskutek stresu albo nudy. Zamiast sięgać do lodówki, załóż wygodne buty i wybierz się na energiczny spacer na świeżym powietrzu. To dobry sposób na odwrócenie swoich myśli od jedzenia. Bycie zajętą albo w ruchu może przyczynić się do złagodzenia uczucia głodu i oderwania myśli od jedzenia.
krok 4
Guma do żucia.
Jeżeli miedzy kolejnymi posiłkami odczuwasz głód, zamiast iść do razu do lodówki, sięgnij po bezcukrowe miętowe gumy do żucia. Odświeżający miętowy smak gumy do żucia pomoże ci stłumić apetyt i odwróci twoje myśli od jedzenia. Dodatkowo poczujesz, iż twoje usta są czyste i świeże i nie będziesz chciała już jeść.
krok 5
Zaplanuj trzy małe posiłki i dwie przekąski w ciągu dnia.
Najlepszym metodą kontrolowania głodu jest spożywanie małych, bogatych w składniki odżywcze posiłków w krótkich odstępach czasu. Na początku każdego tygodnia zaplanuj i zapisz co będziesz jeść i kiedy. Upewnij się, iż zaplanowałaś pożywne posiłki z odpowiednią liczbą kalorii. Użyj do tego celu stron internetowych i wydrukuj gotowy już plan. Planując trzy małe zdrowe posiłki i dwie przekąski w ciągu całego dnia, unikniesz wahania poziomu cukru we krwi, które może doprowadzić do nagłego napadu głodu.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.