Leczenie Jak zwiększyć poziom testosteronu przyczyny. Co znaczy mięśniowej i wytrzymałości mięśni.

Czy pomocne?

100% pozytywne
3 głosy

Jak zwiększyć poziom testosteronu?

Definicja z ang. How to increase testosterone levels, z niem. Wie Testosteronspiegel zu erhöhen.

Co to znaczy: Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do powiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program ćwiczeniowy, samodyscyplina i godziny spędzone na siłowni pomogą osiągnąć ci wymarzony cel. Mechanizm przyrostu masy mięśniowej może jednak znacznie przyśpieszyć powiększenie poziomu testosteronu w naszym organizmie. Nie znaczy to, że należy przyjmować steroidy czy inne chemiczne suplementy – regularnie sprzedawane nielegalnie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu, który pomoże ci zbudować większą masę mięśniową.
krok 1
6 posiłków na dzień
Naucz się jeść 6 posiłków na dzień, zamiast trzech. Sporo osób, które ćwiczą na siłowni i pracują nad własnymi mięśniami, słyszało o tym, jednak mało z nich stosuje się do tego polecenia. Częste jedzenie nie jest wbrew pozorom proste. Musisz zjeść 6 mniejszych posiłków na dzień (posiłek co 2 – 3 godziny), zamiast trzech dużych. Dlatego naturalnie regulujesz mechanizmy hormonalne i swój metabolizm. Jeżeli będziesz ściśle przestrzegać tej zasady, unikniesz wszelkich wahań i spadku metabolizmu.
krok 2
Jednonasycone kwasy tłuszczowe
Wierzcie albo nie, lecz najważniejszymi makro składnikami naszej diety, które wpływają na podwyższenie poziomu testosteronu są tłuszcze. Tłuszcze mają wpływ na każdy mechanizm hormonalny zachodzący w naszym organizmie i regulują wydzielanie samych hormonów. Zdrowe jednonasycone kwasy tłuszczowe są konieczne do prawidłowego funkcjonowania naszego układu hormonalnego.
Źródłem jednonasyconych kwasów tłuszczowych są:
- orzeszki ziemne,
- awokado,
- ryby,
- zdrowe oleje: z nasion lnu, oliwek i rzepaku.
Jeżeli będziesz spożywać je często, poziom testosteronu w twoim organizmie wzrośnie w naturalny sposób.
krok 3
Warzywa krzyżowe
Do swojej diety wprowadź warzywa krzyżowe. Brokuły, kalafior, rzodkiewka, kapusta i brukselka obniżają poziom estrogenów w organizmie człowieka, a tym samym przyczyniają się do podniesienia poziomu testosteronu. Ogranicz spożycie soi. Białko sojowe podnosi poziom estrogenów (głównego żeńskiego hormonu płciowego), co ma bezpośredni wpływ na obniżenie poziomu testosteronu.
krok 4
8 godz. snu
Śpij przynajmniej 8 godz. na dobę. Twój organizm potrzebuje odpowiedniej ilości snu, by odpocząć po stresującym dniu albo wysiłku fizycznym. Brak snu przyczynia się po produkcji kortyzolu, a to obniża poziom testosteronu w organizmie aż o 40%. by twój sen był lepszy, utrzymuj temperaturę w sypialni na stałym chłodnym poziomie – nie może być zbyt gorąco. Unikaj spożywania płynów na 2 – 3 godziny przed snem, a tuż przed położeniem się do łóżka skorzystaj z łazienki.
krok 5
Mniej stresu
Zmniejsz swój dzienny poziom stresu, zarówno w domu jak i w pracy. Zauważ, co wywołuje u ciebie największy stres i postaraj się tak zaplanować dzień, aby go uniknąć. Kiedy nasze ciało znajdzie się w wypadku stresowej, powiększa się wydzielanie kortyzolu. Hormon ten zapoczątkowuje reakcję kataboliczną, z powodu której obniża się poziom testosteronu.
krok 6
Mieszane ćwiczenia
Stosuj mieszane ćwiczenia jako podstawę swojego treningu. Wykonuj przysiady, martwy ciąg, wyciskanie sztangi w leżeniu, przyciąganie drążka do klatki piersiowej, podciąganie się na rękach, wykroki ze sztangą i wyciskanie nad głowę. Tego typu ćwiczenia zmuszą twój organizm do powiększenia produkcji testosteronu.
krok 7
Spożycie alkoholu
Alkohol powinien być spożywany w umiarkowanych ilościach. To jest, zatem następny fizyczny pretekst do tego, aby sięgać tylko po jedno albo dwa piwa tygodniowo. Alkohol ma wielki wpływ na poziom testosteronu, postaraj się więc ograniczyć jego picie.
krok 8


testosteron

Aktywność seksualna
Zwiększ własną aktywność seksualną. Stymulacja seksualna pobudza twoje ciało do produkcji oksytocyny, endomorfin i podnosi poziom testosteronu. by utrzymać wysoki poziom tego hormonu, staraj się uprawiać seks przynajmniej raz w tygodniu.
Jeżeli ponad tydzień będziesz nieaktywny seksualnie, twój poziom testosteronu gwałtownie spadnie.
krok 9
Naturalne suplementy diety
Poszukaj naturalnych suplementów diety, które pomogą ci zwiększyć produkcję testosteronu poprzez twój organizm. Pamiętaj jednak, przed zastosowaniem któregokolwiek ze środków, skonsultuj się lekarzem.




Wskazówki i ostrzeżenia
Nigdy nie przyjmuj nielegalnych środków dopingujących, takich jak sterydy. Pomagają one zwiększyć poziom testosteronu, lecz równocześnie są bardzo niebezpieczne dla twojego organizmu. Mogą one wyrządzić sporo szkód, a nawet doprowadzić do śmierci.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.