Leczenie Jak zapobiegać migrenie? Właściwa dieta przyczyny. Co znaczy głowa przestała boleć. Jakość.

Czy pomocne?

100% pozytywne
2 głosy

Jak zapobiegać migrenie? Właściwa dieta?

Definicja z ang. How to prevent migraine? proper diet, z niem. Wie Migräne zu verhindern? richtige Ernährung.

Co to znaczy: Jeżeli miewasz czasami ataki migreny dobrze wiesz jak sporo warto zrobić, aby głowa przestała boleć. Jakość życia w czasie takich ataków drastycznie spada. Typowymi metodami walki z migreną są środki doraźne takie jak przygaszenie światła, odcięcie dopływu bodźców słuchowych, zapachowych, sen i tabletki przeciwbólowe. Są jednak metody na poradzenie sobie z niektórymi powodami migren. Jednym z takich źródeł migreny jest zła dieta i głód. Przeczytaj kilka rad dotyczących zmiany metody odżywiania na taki, który pomoże nam w walce z migrenami.
krok 1
Nawet jeżeli twoja migrena ma podłoże genetyczne, jest w pewien sposób spadkiem po przodkach to dziedziczymy zawsze predyspozycje, a nie pełne symptomy chorobowe. By choroba się rozwinęła musimy jej „pomóc” przez nieodpowiedni tryb życia, namnażanie stresu, brak higieny psychicznej, nieodpowiedni relaks i tym podobne Zła dieta jest regularnie bezpośrednią powodem bólów migrenowych, a niekiedy jest tak zwanym czynnikiem spustowym, który uruchamia już istniejące predyspozycje do bólu migrenowego. A zatem jeżeli chcesz się pozbyć migreny postaraj się nie rezygnować z ważnych posiłków. Nie zastępuj obiadu kanapką albo co gorsza batonikiem.
krok 2
jeżeli masz skłonności do migreny alkohol może przyśpieszyć atak bólu. Związki fenolowe zawarte pomiędzy innymi w winie i mające dobry wpływ na wielu ludzi, u osób z tendencjami do bólów migrenowych przyśpieszają niekorzystną reakcję organizmu. Jeszcze bardziej sobie zaszkodzisz jeżeli połączysz alkohol z żółtym albo pleśniowym serem. Ten typowy francuski zbiór- deska serów i czerwone wino jest zabójczy dla migrenowców. Niestety. Ciężkostrawny ser i związki fenolowe zrobią własne.
krok 3
jeżeli masz tendencje migrenowe postaraj się, aby twoja dieta była lekkostrawna. Uważaj także na sosy czekoladowe i nadmiar słodyczy, a już z pewnością nie łącz ciężkich deserów z sporą ilością czekolady z ciężkostrawnym, tłustym obiadem i alkoholem. Taka mieszanka to murowany ból głowy.
krok 4
Nie wychodź z domu bez śniadania. Być może Twój ból głowy związany jest z brakiem równowagi cukrowej. Najlepiej jedz regularnie, lecz małe, lekkie posiłki, które nie przeciążą organizmu.
krok 5
jeżeli jesteś kawoszem unikaj mocnej kawy, postaraj się również nie parzyć sobie mocnej herbaty. Coca cola i wszelakie napoje energetyzujące nie działają dobrze przy migrenach. Z kolei bardzo istotne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego pij wiele wody mineralnej. Soki są także wskazane, lecz nie zastępują one wody, która jako jedyna uzupełnia zapasy wody w twoim organizmie. Unikaj soków z owoców egzotycznych, mogą one być drażniące i wywoływać napady migreny.




Wskazówki i ostrzeżenia
Wybrane przyprawy mogą być dla ciebie drażniące, lecz najgorszy wpływ na osoby z tendencjami do bólu migrenowego ma glutaminian sodu, służący w wielu gotowych potrawach. Sprawdzaj zatem zawsze czy kupowany wytwór zawiera ten składnik. W wielu przyprawach na przykład kuchni chińskiej jest niestety sporo glutaminianu sodu.
Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.