Leczenie Jak lepiej spać przyczyny. Co znaczy złości, iż nie możesz zasnąć nie pomaga to ani tobie.

Czy pomocne?

100% pozytywne
6 głosów

Jak lepiej spać?

Definicja z ang. How to sleep better, z niem. Wie man besser schlafen.

Co to znaczy: Przekręcanie się z boku na bok, ciągłe poprawianie poduszki i wzdychanie ze złości, iż nie możesz zasnąć nie pomaga to ani tobie ani partnerowi, by odpocząć poprzez te kilka godz. po całym dniu. Są różne metody, by zrelaksować się przed snem i przespać się do rana bez robienia burzy w łóżku. A oto kilka z nich.
krok 1
Gorąca kąpiel na dobry sen
W nocy temperatura ciała obniża się w naturalny sposób. Naukowcy zalecają, by wziąć przed snem długą, gorącą kąpiel. Nie może być ona krótsza niż 20 min.. Podnosi ona temperaturę ciała, a gdy kładziesz się spać opada w wolnym relaksującym cię tempie i pozwala zanurzyć się w głęboki sen.
krok 2
Reguluj światło
W późnych godzinach wieczornych organizm uwalnia chemiczne związki zwane melatoniną, co można łatwiej określić „hormonem ciemności”. Ten hormon skutkuje senność, lecz tylko wówczas, kiedy otrzyma odpowiedni bodziec zewnętrzny w formie przyciemnionego światła. Warto założyć sobie w pokoju regulator ciemności, by pod wieczór zmniejszyć światło i tym samym pobudzić „hormon ciemności” do działania.
krok 3
Używkom powiedź nie
Może nie zdajesz sobie sprawy, iż popołudniowa kawka może efektywnie zakłócić twój sen. Nie tylko kawa tak działa. Na niektórych jeszcze mocniej wpływ cola, która również zawiera nie małe ilości kofeiny, czy mocna herbata. Jeśli myślisz, iż papierosek przed snem świetnie cię zrelaksuje się i szybciej pozwoli zasnąć również się mylisz. Papieros sprawnie przyśpieszy twoje tętno i efektywnie cię pobudzi.
krok 4
Wyłącz telewizor
Światło z ekranu telewizora czy monitora komputerowego bardzo pobudza mózg. Najgorsze, co może być to ustawianie Tajnera w telewizorze z nadzieją, iż to cię szybciej uśpi. Ile razy przesuwałaś czas wyłączenia o następne 30 min.? Tym gorzej jak leci akurat jakiś video akcji czy jakaś komedia, która cię zainteresuje i nie pozwoli zasnąć. Zastąp telewizor niezłą książką. Czytanie przed snem działa jak najlepsza tabletka usypiająca.
krok 5
Załóż skarpetki na noc
Zimne stopy mogą być jedną z przyczyn, dlaczego nie możesz zasnąć. Śpij w ciepłych skarpetach, które poprawią krążenie w kończynach twojego ciała i tym samym pozwolą ci szybciej zasnąć.
krok 6
Nie jedz i nie pij wiele na noc
Zjedzenie soczystego kebaba przed snem sprawi, iż twój organizm rozpocznie mechanizm trawienia, co nie ułatwi ci na pewno zasypiania. Dodatkowo jedzenie posiłków na noc sprawia, iż śnią nam się koszmary i nawet, jeżeli zaśniesz możesz liczyć na to, iż przebudzisz się kilka razy w nocy i to w nie najlepszym nastroju. Jeśli natomiast wypijesz na noc sporą liczba wody bądź alkoholu (najgorsze jest piwo) efektywnie pobudzisz swój pęcherz do działania. Bieganie, co 10 min. do ubikacji z pewnością nie pozwoli ci szybko zasnąć.
krok 7
Rutynowe czynności przed snem
Zacznij każdego dnia powtarzać te same czynności przed snem. Prysznic, mycie włosów i szczotkowanie zębów, ulubiona piżama i podręcznik do poczytania. Już po kilku dniach zobaczysz, iż zasypianie nie będzie stanowiło dla ciebie najmniejszego problemu. Mózg przyzwyczai się, iż po tych czynnościach kładziesz się do snu. W chwili, gdy będziesz następny raz wykonywała te same czynności do mózgu dojdzie sygnał, iż najwyższa pora spać.




Wskazówki i ostrzeżenia
Dobry sen jest bardzo istotny. W dzisiejszych czasach wszyscy się śpieszą, a w ciągu dnia muszą być na pełnych obrotach. Gdy wstajesz po nieprzespanej nocy to nie jesteś w stanie dać z siebie tyle ile byś mogła dać po normalnie przespanej nocy. Dodatkowo obniżona jest twoja koncentracja i stajesz się bardziej nerwowa. Zastosuj moje sposoby a przekonasz się jak Łotwo poradzić sobie z bezsennością.

Pomoc w przypadkach: zdrowy sen, problemy z zaśnięciem, wybudzanie się ze snu

Skomentuj, zadaj pytanie lekarzowi:
Opinie, pytania i komentarze 0
  • Zostań pierwszą osobą, która skomentuje ten wpis.